Nekromanti Artonhundratalsspelande bland damer och filurer!

Morgoth

Swashbuckler
Baken är som smaken

När man skriver en hypertext (såsom ett solospel) behöver man skriva oerhört mycket mer text än vad en läsare behöver läsa för att gå från berättelsens början till dess slut. Om en hypertext skall vara någorlunda läsvärd behöver den alltså vara rätt omfångsrik (mycket text blir det), så att ha fyra olika solospel blir nog väldigt pladdrigt och mastigt. Då föredrar jag lugnt en hypertext som innehåller allt du vill berätta om.

Fyra olika vanliga texter eller en hypertext, alltså, det är mitt råd.

Okej, då blir det nog vanliga texter.

/Riz
som inte orkar läsa så mycket stämningstexter och noveller i rollspelsprodukter

Well, baken är som smaken. Själv läser jag mina supplement sida för sida, bokstav för bokstav. Mest för att det är skoj.

/Mogge, ska ha sin mordgåta

Sodivra

Champion
Blä

Va? Jaaeeu.. Novellen på sidan är ju fortfarande i andrapersonsvy, men nu snackade jag om ett helt rollspelsbokupplägg.. :gremsmile:

Annat som jag ville säga var att valörbilderna borde nog gå uppifrån och ner.. I "Hjärterkapitlet" så finns det i alla uppslag på vänster sidas vänstra övre hörn ett hjärta:
(Fast lite extra stort)

I motsvarande hörn på höger sida, där Hjärterkapitlets klövernovell pågår finns följande uppsättning:
(Stor)
(Liten)

Eller, ifall man grenar upp alla historier två gånger, med 16 snuttar i varje kapitel (Fast det blir nog lite svårt och onödigt att göra varje kapitel på 16 sidor, eller 8 sidor om man lägger noveller på bägge sidor, eller om man klämmer in två noveller på en marginal..) och det finns en hjärter-klöver-spader-novell (Det vill säga, dit man kommer om man i hjärternovellen först väljer klöver, sedan spader.. Äh, säg till.) så skulle det se ut så här:
(Stor)
(Liten)
(Liten)

Jeez, som jag tjatar. (Säger så för att jag är rädd att jag är för osammanhängande nu.. :gremwink:)