Lite mer prat.
Oj, så ni skriver mer saker? Då svarar jag väl då.
Visserligen så ska inte forumforumet användas för sådant här, men det här är ju mysigt. Varför inte ta en paus en stund?
Black Dwarf:
Ifall vi nångång träffas på en av wrnu:s träffar (eller annars, vilket är väldigt osannolikt), sätt dig då ner och snacka filosofi med mig. Sånt får man inte mycket av här i militären.
Givet.
Zaphod:
En favorit är ju "Det är du som SUGER!"
Aaah, jösses vad flummig jag var på den tiden..
Jag gillar ofta vad folk specifikt gör eller kommer på, men det häftigaste är ändå vad de gör eller kommer på i allmänhet.
Visserligen så kanske förståelse (specifika händelser) och insikt (känsla) är olika saker, men man måste nog ha förståelse för att locka fram insikt. [flummliknelse speciellt för rasmus] Om du är ett öga som ligger i ett hav som är insikten så måste du bygga en ställning av förståelse och resonemang för att få syn på insikten.[/flumm]
Känslan runt Arvid är nog mycket präglad av:
Jag gillar ju inte dygder och "renhet" och sånt dogmatiskt, men för skojs skull så har jag faktiskt reflekterat över vilka dygder jag har, lite självironiskt sådär.. Det är nämligen coolt med dygder och religion ändå, tycker jag. Vill du höra?
Hmm, förresten.. Det blev bara fyra ynkans dygder, och egentligen kan dom slås ihop till två.. Nåja, för ditt nöje:
Uppleva - Att lära sig, förstå, göra en historia. Att utvecklas, vilket egentligen är samma som tankefrihet - mer medvetande.
Tankefrihet - Att frigöra sig från alla tankehinder, som prestige och oro. Jag har nästan dissat konventioner och traditioner på rutin på sista tiden, (lite nihilistanarkist, kanske?) och då blir det konstigt när nästa dygd är..
Trygghet - Ja, det är jätteskönt att vara trygg.. Men är inte konventioner till just för att känna trygghet? Oj, vilket karaktärsdjup - Jag blir som den där mystiske cyniske vandraren som inte bryr sig om folk, men om vissa, som skapar sina egna värderingar.. coolt.. Fast om man tänker efter så innebär trygghet för mig förståelse och softhet..
Soft - ..och softhet är ju förståelse och avsaknad av tvång, det vill säga konventioner och andra tankemönster som leder till en känsla av tvång eller obekvämhet! Det blev konsekvent i slutändan! Coolt, va?
Dessutom har han ett gulligt och ludet ansikte.
Waow, tycker du också det? Då måste det ju vara sant!
Dnalor:
Näh, men jag har en idé till en speciell present. Vem vet, jag kanske rentav förverkligar den. Stay tuned, iallafall.
Snälla!
Såja, nu har jag fått flumma lite. Det är skönt det också.
Vet ni, den här tråden fick mig att förstå lite igen hur stort det är att vara människa, hela den här grejen med en egen identitet. Och då tänker jag både på mig och er.
Tack så mycket, det var verkligen skönt.
Tack för att ni uppskattar mig, och tack för att ni är så coola själva.
Jag har myst av att läsa den här tråden om och om.