Ond bråd död
Swashbuckler
För länge sen så var det någon som pratade en del om någon sorts asiatisk (japansk?) berättar/romanstil som var helt annorlunda än den västerländska. Istället för att kretsa kring konflikter så låg fokus på en förändring och hur man anpassade sig efter den eller nåt. Tror det var fyra akter istället för tre.
Fråga 1. Är det någon som har en aning om vad jag pratar om?
Jag läste nyss en bok om hur man strukturerar en roman och tänkte på hur mycket det passade in på de forge:iga spelen som var så poppis här förr. Det tycktes som om de helt enkelt tagit den struktureringen och gjort regler av den.
Fråga 2. Finns det något forge:igt spel som använder sig av den där asiatiska strukturen eller någon annan icke-västerländsk tradition?
Känns nästan som jag skrivit om det här förr.
Fråga 1. Är det någon som har en aning om vad jag pratar om?
Jag läste nyss en bok om hur man strukturerar en roman och tänkte på hur mycket det passade in på de forge:iga spelen som var så poppis här förr. Det tycktes som om de helt enkelt tagit den struktureringen och gjort regler av den.
Fråga 2. Finns det något forge:igt spel som använder sig av den där asiatiska strukturen eller någon annan icke-västerländsk tradition?
Känns nästan som jag skrivit om det här förr.