Re: Prioritering (lite OT)
Ja, det är just det som är svårt, att begränsa sig, och avgöra vad som är viktigt och vad som inte är det.
Tja, det är lite svårt för en stackare som mig att ge några tips när du lämnat så sparsamt med information om vad resten av artikeln skall handla om. Din spelvärld, säger du? I vilket syfte? Vill du fokusera på själva konstruerandet och det sätt på vilket du tycker attd et är roligt, vill du beskriva världen i sig, vill du tala om hur världen kan användas för rollspelande. Vem vänder du dig till? Vilka delar av världen tänkte du fokusera på o.s.v.
som undrar vad det är för mening med ett spel där man kan göra precis vad man vill?
Konst?
Sen är väl inte det riktigt sant, att man kan göra vad man vill. Jag har nu inte spelat The Sims, men såvitt jag förstått det rätt så fungerar det ungefär på samma sätt som Sim City och Civilization, d v s: olika handlingar kan mer eller mindre gagna dig (din familj, din stad, ditt land), och ju smartare saker du gör desto bättre går det. DÅ ligger ju själva utmaningen i att få det att gå så bra som möjligt.
Fast det kanske du redan hade förstått, och så sitter jag här och vräker ur mig självklarheter och onödig dynga. Förlåt mig så hemskt mycket.
/Dnalor, din finne på hornhinnan