I don't. Jag har minst fem projekt på gång, varav två aktiva, varav ett högprioriterat.
Mitt trick är en trestegsraket, som är ungefär:
1: Kom på idéer. Kasta ur dem bara, rätt in i ett dokument. Gärna ett kollaborativt dokument, typ
gdoc, så att du kan fånga upp andras idéer.
2: Sortera upp idéerna till en hierarkisk punktlista. Målet är att sortera upp idéerna, bygga en
struktur, få något spelbart, och sedan speltesta det.
3: Gör om den hierarkiska punktlistan till rubriker, fyll på mellanrummet med text.
Man bör bara ha ett projekt i steg 3 samtidigt. I steg 3 har man en dokumentstruktur, och då dönar
man in text mer eller mindre från början till slut.
Steg 2 äter mer tid eftersom speltest ingår, så man kan inte ha hur många projekt i steg 2 som
helst. Det är också en gateway för projekt att passera innan de når steg 3. När punktlistan sitter
och spelet känns bra i speltest, då är man redo för steg 3. Ta inte ett projekt från steg 2 till
steg 3 förrän du är klar med det nuvarande steg 3-projektet!
Steg 1 finns det ingen begränsning på, och där kan man studsa rätt rejält mellan olika projekt.
Det är ändå bara en stor uppsamlingskorg för idéer.