Nekromanti Att hålla koll på indie-rollspelen

Rickard

Urverk speldesign
Använd termen "Nerladdningsbara rollspel", då

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som loggar ur

Skuggvarg

Hero
Skuggvarg lite trött

Jag har inte påbörjat själva arbetet än, men hade nog tänkt ha en lista för färdiga och en lista för pågående projekt.

/Skuggvarg - modstulen

Skuggvarg

Hero
Sluta tjafsa!

Vilket liv det blev om vad man ska kalla gratisrollspelen...(fast alla verkar vara mer eller mindre överens om att de inte ska kallas gratisrollspel)

Eftersom jag nu tänker försöka göra en egen lista över gratisrollspel (de är ju gratis), så tänker jag kalla listan för "Rollspelslistan", och i inledningen till listan tänker jag ta med alla jämra termer jag kan komma, på som man skulle kunna kalla gratisrollspelen, men jag tänker inte bry mig om att försöka påtvinga någon en specifik term, det blir upp till var och en. Jag ska bara skriva en förklaring om vad listan är (typ: "samling av egenproducerade rollspel, utan vinstintresse").

Kan ni sluta gnälla nu om huruvida det ska heta Independent, Hobby eller Ideella? Vi har alla olika smak, och det är en omöjlighet att göra alla nöjda samtidigt.

/Skuggvarg - tycker att diskussionen börjar bli besvärlig

Vindhand

Myrmidon
Re: Sluta tjafsa!

Kan ni sluta gnälla nu om huruvida det ska heta Independent, Hobby eller Ideella? Vi har alla olika smak, och det är en omöjlighet att göra alla nöjda samtidigt.

Det är väl snarare väldigt lätt? Alla kallar spelen vad de tycker de bör kallas. De enda som inte är nöjda då är sådana som önskar att alla svänger just efter deras egen personliga smak, men det är en orimlig ståndpunkt så de förtjänar ev. missnöje :gremgrin:

/Skuggvarg - tycker att diskussionen börjar bli besvärlig

/Vindhand - som inte förstår varför skuggvarg stör sig på vad andra pratar om sinsemellan

Skuggvarg

Hero

Ibland stör jag mig på diskussioner...jag är väl funtad så. Men i just det här fallet stör jag mig lite extra mycket, just för att jag ska försöka sammanställa en lista över gratisrollspelen, och det känns som att när folk tjafsar om vad spelen ska kallas, blir jag bara rörig i huvudet och vet inte vad jag ska skriva i listan, för alla har något negativt att säga om någon av termerna. Är det fel att störa sig på diskussioner där alla bara står och slår sig för bröstet och säger "jag har rätt, du har fel", och ingen vill ge med sig?

/Skuggvarg

Vindhand

Myrmidon

Ibland stör jag mig på diskussioner...jag är väl funtad så. Men i just det här fallet stör jag mig lite extra mycket, just för att jag ska försöka sammanställa en lista över gratisrollspelen, och det känns som att när folk tjafsar om vad spelen ska kallas, blir jag bara rörig i huvudet och vet inte vad jag ska skriva i listan, för alla har något negativt att säga om någon av termerna.

Skriv det du tycker är bäst. Har du ingen åsikt, slå en tärning :gremsmile:

Är det fel att störa sig på diskussioner där alla bara står och slår sig för bröstet och säger "jag har rätt, du har fel", och ingen vill ge med sig?

Det är slöseri med energi om inte annat. :gremtongue: