Nekromanti Att inspireras till ett äventyr...

Sodivra

Champion
Hehe

Du har varit frånvarande från forumet rätt länge nu va Dnalor? Kul att se dig igen!

Nåja över till inlägget!

Lovecraft kanske? /images/icons/smile.gif
Det var det som var så coolt!
Men ärligt talat så kopplade jag det snarare till Gabriel Knight-datorspelet.. Precis samma upplägg..

Jag drömde också om någon gammal släkting som hette Björnbane eller något och som jagade monster.. Och en äcklig VR-liknande värld, som visade sig vara farlig på riktigt.. Bestod i princip av en mängd ÄCKLIGA fällor i en helsvart omgivning.. Lite av The Cube.

Angåenda fantasia:
(Lite girigt med 2 inlägg) Coolt! Har inte sett den direkt..

Vadå kärlek föresten?

Sodivra

Champion
Angånde.. ja ditt ämne naturligtvis!

Det.. är coolt.
/images/icons/cool.gif/images/icons/cool.gif/images/icons/cool.gif/images/icons/cool.gif/images/icons/cool.gif/images/icons/cool.gif/images/icons/cool.gif

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

Sodivra

Champion
Minnas

Har du provat fickminnen? Sådana där små bandspelare..

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Hehe

<I>Du har varit frånvarande från forumet rätt länge nu va Dnalor? Kul att se dig igen!</I>

Tackar! det är kul att vara tillbaka.

<I>Vadå kärlek föresten?</I>

Lovecraft. Love-craft, love, kärlek, du vet. En liten ledtråd, bara.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Kalil

Swordsman
Sprit

God sprit. En rökig single malt eller lagrad grappa och klassisk musik. Gott om mustiga regelböcker i gemytliga travar på skrivbordet och mitt favoritanteckningsblock. Hade jag rökt hade piprökning varit en självklarhet :)

/Kalil, som helst hade velat gå hem från jobbet och skriva ett äventyr

Rosen

Myrmidon
Re: Hehe

<I>Vadå kärlek föresten?
Lovecraft. Love-craft, love, kärlek, du vet. En liten ledtråd, bara.</I>

Gjord berömd genom Linda Lovecrafts <I>Deep Throat</I>, filmen om en promiskuös ung kvinna i Innsmouth som upptäcker att vissa av hennes kroppsdelar börjat flytta sig till oväntade ställen. Vad är hon på väg att förvandlas till..? (-:

--
Åke

König

Hero
Mer Drömmar

Kul att så många delade med sig av sina drömmar. Särskilt eftersom jag läste dem noga med Freuds "Drömtydning" i ena handen och min vansinniga fantasi i den andra. Människan är allt ett märkligt djur! Hmmmm.... varför inte låta spelarna spela alter egos till spelledaren i dessa drömäventyr. De kanske skulle kunna bota fobier, angst, hysteri, tvångsbeteenden mm mm mm.

- Det är nog dags för mig att börja med detta. -

- Rollspel är terapi -

"When the DM laughs it is already to late"

König=psykdoktor

Aha! Självförklarad psykdoktor där! Där gör du dig skyldig till ett övertramp!

Caen/ som tycker att vädret utanför är för j-gt och är uttråkad...

Weeha!

Rosen

Myrmidon
Re: Mer Drömmar

Det finns en novell som gick i ett gammalt Jules Verne-magasinet en gång, om en kille som låg i koma och var fast i sin egen drömvärld. Mha en apparat gick en annan kille in den för att... antingen övertyga honom att han drömde, eller ställa till så mycket jävelskap att han ville vakna upp. Effekten blev isf rätt kaotisk eftersom båda två kunde styra "verkligheten" omkring dem med sina tankar, så det ploppade upp magnifika slott som genast ploppade ner igen o dyl.
Han lyckades väcka den andre i slutänden, men dennes reaktion blev först intensivt hat eftersom han hade trängt in i det mest privat personliga utrymme en människa kan ha. Den andre lugnade sig så småningom och tackade honom, men tålde inte att se honom i fortsättningen...

--
Åke

Hasse

Hero
Re: *trumpen*

"Man kan ju prova den där klassiska metoden att ha papper och penna bredvid sängen och skriva ner den så fort man vaknar också"

Får göra ett försök med det. Problemet är att jag nästan aldrig vaknar av mina drömmar.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Hasse

Hero
Får ge det ett försök. Både ditt och Arvidos förslag fast hans förslag med för en viss kostnad.

Hasse

Pink Floyd

König

Hero
*König bugar och bockar*

Ja, fast jag har nog med mina egna drömmar om jag skall vara ärlig. Men reaktionen var intressant....hmmmm....

König

Hero
Re: Sprit

Instämmer, det brukar funka bra för tankeverksamheten; en stund i alla fall.

Hasse

Hero
Svar (OT)

"Vad är hon på väg att förvandlas till..? (-:"

Marit Paulsen?

Hasse

Pink Floyd

Quan'talis

Swashbuckler

För oss som inte dricker sprit i sådana sammanhang (kan inte hålla i pennan tillräkligt stadigt t.ex) funkar överdrivna mängder kaffe och omvänd dygnsrytm nästan lika bra. Fast det ska vara minst en liter och det är ingen idé att börja före midnatt. (Hur kommer det sig att det bara är ohälsosamma metoder som funkar? Man hör aldrig någon säga att de skrev sitt bästa äventyr efter en halvtimmes jogging)

Var smartare än andra om du kan - men låt dem inte få reda på det (pseudoindiskt ordspråk)

Rosen

Myrmidon

<I>Se till att du inte dricker för mycket bara, då kan det nog bli ganska mystiska äventyr.</I>

Har aldrig testat skriva i fyllan, men när man <I>spelar</I> i fyllan brukar det bli typ, basic dungeonröj med Socker-Conny...

"Ni kommer till en grotta!"
"Woaah, en grotta!"
"Väntavänta, är den mörk?"
"Ja, det är skitsvart!"
"Jag ställer mig en bit in och KOM FRAM ALLA JEVVLA ONDINGAR DÄRINNE!"
"Det kommer några orcher!"
"Woaah, orcher! Fan va sköönt!"
osv.

Då är det inte så svårt att komma på uppskattade äventyr heller. (-:

--
Åke

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: DÅ snackar vi dao!

"Dubbelexponeringar" har jag också råkat ut för, en gång när jag vaknade och trollet med två näsor fortfarande stod och vrålade, men snabbt bleknade bort. Jag har också, precis när jag var på väg att slumra in, drömt att jag fångade en boll som kom mot mig... med följden att jag dängde nävarna i bröstkorgen och vaknade.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Rosen

Myrmidon
Re: DÅ snackar vi dao!

För mig brukar dubbelexponeringar i första hand agera genom att bortförklara väckarklockan...

Min ultimata upplevelse i den vägen var annars en dröm där jag var i ett hus där det spökade - när det blev mörkt sas nåt riktigt j-igt osaligt sattyg dyka upp och var tydligen direkt farligt för folk och fä. Vi var några stycken som skulle undersöka det hela; de andra skulle vänta inne i ett väl upplyst rum, och jag hade tagit på mig att vänta i den mörka hallen utanför för att ge dem nån sorts förvarning.
Jag stod där lutad mot en vägg och väntade, och väntade... och plötsligt kände jag hur jag pressades in mot väggen av en osynlig kraft! Jag kunde inte röra huvudet, försökte lyfta ena armen framför mig, men den trycktes obönhörligt tillbaka mot väggen! Samtidigt hörde jag ett högljutt omänskligt stönande eka i luften omkring mig!
Jag stod fullständigt skräckslagen och kunde bara vrida på ögonen. Jag såg ett fönster i ena ögonvrån... men fönstret var av nån anledning vridet 90 grader; gardinerna hängde ner mot samma vägg som jag stod pressad mot.
Gradvis gick det så upp för mig att det jag hade framför mig inte alls var den motsatta väggen utan ett tak, och jag själv låg ner i horisontalläge... Nån gång mitt i drömmen hade jag vaknat, och den "osynliga kraften" var helt vanlig gravitation. Stönandet kom förstås från mig själv.

Jag berättade det för brorsan efteråt, och han tyckte det var den mest patetiska spökhistoria han nånsin hört. (-:

--
Åke