Herr Grönstedt
Swordsman
Låter vettigt. Kan mkt väl funka.
Låter vettigt.Krille said:Så när man skapar sin rollperson så ska man dels definiera vad Hungern är och hur den tillfredsställs, vilket antingen bör vara svårt eller uppseendeväckande. Dels ska man definiera vad som händer om den inte tillfredsställs. Till det borde man kanske sätta in en hotklocke-liknande mekanism, som gör att man blir kusligt medveten om hur hungern ökar om man inte lyckas tillfredsställa den.
Vad händer om man använder andra väsen till att stilla sin hunger på? Går det ens? Diableriserar man dem? Fuckar det upp en?Hunger är behovet av det som egentligen livnär dig mer än bara fysiskt. Det är det som gör att ditt liv som väsen inte bara är en gråblek fasad. Men det är också hur långt du går för att stilla Hungern när den blir för stark. Och det är hur du reagerar om den inte blir stillad.
Så när man skapar sin rollperson så ska man dels definiera vad Hungern är och hur den tillfredsställs, vilket antingen bör vara svårt eller uppseendeväckande. Dels ska man definiera vad som händer om den inte tillfredsställs. Till det borde man kanske sätta in en hotklocke-liknande mekanism, som gör att man blir kusligt medveten om hur hungern ökar om man inte lyckas tillfredsställa den.
Jag lutar åt att det antingen inte går (troll som äter kött från människor för att stilla sin hunger kommer inte få sin hunger stillad av att äta väsen), eller är direkt farligt (ett skogsrå som suger livskraft ur ett annat väsen får mindre kraft än vad som går åt, så det blir en nettoförlust och hon blir mer hungrig; eller får fel sorts energi som är rent ut sagt giftigt) eller fuckar upp en (en älva som lever av känslor och suger i sig känslorna av ett annat väsen får i sig en stor klase av deras mordiska känslor och går helt bananas).God45 said:Vad händer om man använder andra väsen till att stilla sin hunger på? Går det ens? Diableriserar man dem? Fuckar det upp en?
Det kan hända att jag missuppfattar frågan, men jag är inte säker på att det behövs mer. Beroenden är nästan alltid en jakt på nästa fix, nästa cigg, nästa sup, nästa knull. Beroenden som inte är en jakt känns inte som ett beroende.Ram said:Hur tänker du dig beroendet att beroendet tar sig uttryck?
Du nämner jaga. Men vad mer...?
Det finns ingen spikad lista, och jag vet inte ens om jag vill ha en.God45 said:Vilka sorters väsen har du tänkt ha med? Du har nämnt Skogsrå, Troll och Vampyrer. Är alla de spikade eller kan de åka ut? Vilka andra vill du ha med?
Jag vill slå ett slag för häxor, typen som bor i pepparkaks hus och förbannar äpplen. disney skurk typen liksom
Bara varelser man kan göra sexiga får vara med.God45 said:Vad är Risings princip? Jag är rätt ny till forumet.