obak
Hero
Jo, är ju lute som att opta sina stridsfärdigheter och kolla eftrr fällor fastän det är dörren till skithuset (ett tag kollade vi till och med i dasstunnan efter ninjas med spjut, då satt ninjorna i taket istället), gör man det inte så lär man dö ganska snabbt.Detta händer mig jämt som spelledare! Mina spelare blir sjukt misstänksamma mot nästan alla SLP, trots att de inte har något att dölja. Deras bias gör att de anar ulvar där det bara finns får.
Fan, i Neotech Nippon så var det fullt av vansinniga fällor, ofta men extremt lite fõrvarning.
"-Ni sitter på baren, det kommer in en snubbe i en långrock."
"-Öh, ok?"
"-Ja, han har spasmer i ena ögonbrynet."
"-jaha?"
"-Ja, nu slet han fram ett maskingevär och tömmer 250 bulor rakt i fejset på er. Ni dog"
"-Ni möter två snubbar med MC ställ och hjälm i hissen."
"- Ok"
"-Ja, kollar ni efter truppminor under sängarna på hotellrummet?"
"-...nä?"
"- Ok, ni dog, nya gubbar"
"-ni sitter och äter frukost"
"-ok"
"-ja, plöttsligt sprängs taket, alla är chockade i 1d4 stridsrundor. Det hoppar ned ninjas och tömmer varsin uzi i ansiktet på er"
"-ni råkar krocka med en tjej, hennes handväska flyger iväg."
"-ok, jag plockar upp den och ger tillbaka den"
"-ok, hon bjuder på kaffe"
"- ok, jag tackar ja."
"-ok, när du dricker ditt kaffe kör hon upp sina wolverine klor i hjärnan på dig."
"-ööh, skulle jag tackat nej?"
"- då hade hon slitit upp sin uzi och tömt ett magasin i ryggen på dig"
Här tar jag inge upp den för plotten vitala bombhunden. Altså en hund med en inbyggd bomb som hoppar upp i fejjan på rollpersonerna och sprängs som om du hade svalt en handgranat, eller ninjaambulansen som kommer strax därefter och söver ned alla överlevande. Eller sjukhuset där man sedan får slumpvisa kroppsdelar utbytta till cybernetik.
Observera att man har grymma negativa modifikationer på allt man gör med sin nya arm, ben eller öga och att det är DÅ som bergsninjorna spränger taket och rapellar ned.
Så vafan, klart man blir paranoid.
Last edited: