Att lyssna på fans

Status
Not open for further replies.

Mogger

Hipsteranka
An argument from authority is a form of argument in which the opinion of an authority figure (or figures) is used as evidence to support an argument.

The argument from authority is a logical fallacy, and obtaining knowledge in this way is fallible.
Nu har du hoppat till personangrepp. Du menar att min erfarenhet i själva verket är påhittad och att jag gömmer mig bakom någon form av påklistrat mandat? Just eftersom jag saknar sakkunskap? Det är en grov förolämpning och i princip kallar du mig lögnare. Jag lämnar tråden nu.

Hundenilunden82

Warrior
Om du saknar erfarenhet inom sälj, på vilken grund är det då du förklarar för oss vad sälj handlar om?

p.s och som flera påpassligare forumiter redan påpekat är det inte argument från auktoritet att tal från sin egen erfarenhet
När man hävdar sig ha rätt utifrån att man besitter vissa yrkestitlar eller akademiska titlar eller viss utbildning och därför vet bättre än någon som inte besitter detta så är det argument from authority.

Doktor leon jag har ont i stortån ,nej det har du inte utan du har ont i röven. Men doktor leon jag vill bestämt hävda att jag har ont i stortån.
Nej du har ont i röven har jag ju sagt vem här är läkaren du eller jag , har du gått läkarlinjen nej det har du inte så jag vet bättre än dig var du har ont.

Där har du point of authority

Status
Not open for further replies.