Att skapa 2025

Quadrante

Grisbonde
Berätta om nåt du planerar att skapa själv. Allt duger att nämna, det är mest för att få ta del av allas kreativitet och strävan. Kanske en handout till det där äventyret man köpte men än inte spelat. Det där egna rollformuläret. Göra den där äventyrsidén från idé till färdigt äventyr. ... eller något helt annat. Sticka, virka, snickra ... laga bilen?!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag ska iaf allra minst skriva klart fortsättningsböckerna till Tjuvar och Lönnmördare. Sen får vi väl se vad jag orkar och vill jobba på. Nattlampans väktare och Kult-konfluxen känns lite prioriterade. Kanske något mindre äventyr till något skräckspel, som ligger och bubblar i bakhuvudet.

terje

xenomorf mystiker
Det huvudsakliga arbetet kommer att handla om Warlords of the Moon, S&S-kampanjen Månens krigsherrar översatt till engelska och kraftigt utökad. Översättningen är nu gjord och det mesta av det utökade materialet börjar vara färdigt. En hel del illustrationer har gjorts av FSF Ink. Utöver att slutföra skrivandet måste vi hitta någon som kan göra snygga kartor, bla en sådan "utvecklad-d20" som brukar användas i Traveller. Och så börjar det kanske till sist vara dags att hitta någon slags partner att samarbeta med för att producera och distribuera boken.

Vid sidan om detta kommer jag nog också att skriva lite grejer till Mysterium Weird Fiction Roleplaying, bara för att få utlopp för sådana intressen. Varelser, organisationer, mystiska böcker, kampanjramar, mm. Tanken är att sammanställa nån slags zine under titeln Borderland Encounters.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Spelleder Kuf Texas, så jag och AIn lär bygga handouts och grejer längs resan tillsammans.

Jag är halvklar med Morden i Mariebäck, det skall skrivas några regler till, och sedan det dödstråkiga momentet att fylla i alla tomrum innan det kan bli bok.

För att undvika ovan har jag påbörjat ett litet projekt i #Drakar25: jag skriver en kampanj/klon, och än så länge är det bara roligt pyssel där så det går fortare framåt än MiM. :)

Jag vill göra mer NNO-podcast, främst samtal med spelskapare och rollspelare. Allt jag har att säga själv är nog redan sagt i de första hundra avsnitten.

Det är väl lite osäkert om det är dags än, men jag har ett Kuf-datorspel som det hade varit kul att blåsa liv i igen och se om jag kan få klart, men det har legat i dvala ett tag så det blir ett jobbigt steg att komma igång igen,

Badmojo

Old’s cool
Har ju ett scenario klart för layout till Fängelsehåla, för publicering 2025.
Plus ett settinguppslag för DoD23 som är på gång till nästa Fenixnummer, tror jag.

på sikt:
Sedan plottas en Lindgrensk uppföljare till Fängelsehåla, sandbox-stuk.
Och få tummen ur för en zonsektor till MÅ0 (som rör energiförsörjning).
Samt skriva klart ett scenario till Those Dark Places, med projektnamn Silent Moon.

ceruleanfive

Bläckfisk
Färdigställa:
  • Leopards Eat Your Face. Samberättarrollspel om auktoritarism och motstånd.
  • The Singing Cenote. Kartlös folderdunge till Windsoul: Essentials.
  • Knight Forlorn. Rollspel med roterande roller om en ensam riddare som utforskar en mörk värld i förfall.
  • Grave Quest. Kortbaserat rollspel där spelledare genererar en 5 Room Dungeon och spelarna får spela igenom den lite snabbt. Främst tänkt som demospel för folk som inte provat rollspel.
  • Flowers Withered on the Stem. Kortbaserat samberättarrollspel om dysfunktionella vampyrfamiljer, baserat på Svart av kval, vit av lust. Jag gör bara redaktion och formgivning.
Pyssla vidare med:
  • Windsoul. Diverse zines som bildar en slags Vindsjäl 2E.
  • Temple of Transformation. En omfattande och skiftande dungeon till Heroes of Cerulea (inspirerad av @Franz Rubiks kub-tråd).
  • Vi får se vad som dyker upp.

luddwig

Lawful evil
Jag skriver på ett nytt De fördömda-äventyr med titeln Sent ska syndaren vakna som jag hoppas ska bli redo för testspel till SchtaanCon i februari. Sedan planerar jag att skriva en magiskola, Kronologism, till #Drakar25-utmaningen. Har även lite annat på lut, bland annat ett Drakar och Demoner-äventyr som knyter ihop med Grimsmarken. Jag ska dock byta jobb under 2025 vilket kan ta en del extra energi så det är möjligt att mitt rollspelsskrivande avtar under en period.

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
#Drakar25 - Ett eget spel av sånt stuk.

Jag ska fortsätta fila på Odödlig dom. Jag har en lista med saker jag ska ändra och lägga till. Det är bara att hitta orken att implementera dom.

Sen håller jag på att hacka ihop ett datorrollspel med textbaserat gränssnitt. Det har varit mitt projekt för jul-nyår-helgen. Får se om det nånsin blir nåt vettigt av det.

Sen nåt sorts världsbygge till Drakar. Det pulserar då och då liv i det. Hoppas det går nånvart.