Dimfrost
Special Circumstances
Det känns som att den sunda anledningen att skriva rollspel är att man saknar ett spel, att man inte kan spela det man vill med existerande spel (oavsett om det sedan är regler eller spelvärld man saknar). För mig gäller det emellertid bara i idealfallet. Ofta får jag lust att skriva ett spel för att jag vill se det klart, hålla boken i handen: jag får en cool idé jag vill se realiserad, jag har några aningar om hur jag vill ha typografin och omslaget. Men spela det? Inte alltid.
Jag inser att jag bör recensera spelen på nanoapan i stället, men ibland får jag faktiskt lust att skriva dem. Är jag tokig då? (Eller rättare sagt, det gör mig väl inte tokigare än vanligt. Frågan är hur tokig jag är om jag tog mig an att skriva ett spel bara för att jag gillar idén så mycket, inte för att jag vill spela det.)
/Dimfrost
Jag inser att jag bör recensera spelen på nanoapan i stället, men ibland får jag faktiskt lust att skriva dem. Är jag tokig då? (Eller rättare sagt, det gör mig väl inte tokigare än vanligt. Frågan är hur tokig jag är om jag tog mig an att skriva ett spel bara för att jag gillar idén så mycket, inte för att jag vill spela det.)
/Dimfrost