wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag började med ett svar i bikt-tråden, men det spårade ur till en hel uppsats. Så istf att gå helt OT postar jag mitt inlägg här i stället.
Så, det är "bättre" att skriva spel än äventyr?
Förvånande nog inte. Dödsmatch 2000 skrevs, speltestades, och layoutades på motsvarande en långhelg. Cyber M/77 var ett halvårs arbete på kvällar och helger för mig, plus allt arbete som skribenterna lade ner.
Om jag skrev äventyr skulle jag få mer pengar per investerad tidenhet än om jag skrev spel. Det var en ögonöppnare, jag har inte tänkt så på saken förut.
Dock, jag är priviligerad, jag behöver inte skriva saker som folk köper. Jag kan skriva saker som gör mig glad, saker som visar världen vad jag menar är fantastiska spel. Inget i hobbyn gör mig gladare än att höra av folk som spelat mina saker och haft skoj. Och responsen på grundboken har varit mer omfattande än den från äventyret.
Vill du se fler äventyr från sådana som mig? Recensera de du har. Posta spelrapporter. Kommentera dem när de kommer på tal i forum.
Eller läs Hydra. Hydra är proppfullt med äventyr.
Bara för skojs skull gick jag och jämförde försäljningssiffrorna för Dödsmatch 2000 (ett äventyr) och Cyber M/77 (spelet som äventyret hör till). Sett till antal sålda exemplar är ration 4:1 till grundbokens fördel. Sett till deras bidrag till karriären som rollspelsmiljardär är ration 10:1 till grundbokens fördel.krank;n316182 said:Som parentes: Det är inte för att de drar in mindre pengar som jag gett ut betydligt färre äventyr än rollspel. Det är att jag själv har fånigt svårt att komma på äventyr jag tycker är bra nog att ens utsätta min egen spelgrupp för, och jag tycker att typ 99% av alla utgivna äventyr är rätt dåliga. Hade jag kunnat skapa äventyr jag var nöjd med lite lättare så hade jag gett ut betydligt fler äventyr...
Så, det är "bättre" att skriva spel än äventyr?
Förvånande nog inte. Dödsmatch 2000 skrevs, speltestades, och layoutades på motsvarande en långhelg. Cyber M/77 var ett halvårs arbete på kvällar och helger för mig, plus allt arbete som skribenterna lade ner.
Om jag skrev äventyr skulle jag få mer pengar per investerad tidenhet än om jag skrev spel. Det var en ögonöppnare, jag har inte tänkt så på saken förut.
Dock, jag är priviligerad, jag behöver inte skriva saker som folk köper. Jag kan skriva saker som gör mig glad, saker som visar världen vad jag menar är fantastiska spel. Inget i hobbyn gör mig gladare än att höra av folk som spelat mina saker och haft skoj. Och responsen på grundboken har varit mer omfattande än den från äventyret.
Vill du se fler äventyr från sådana som mig? Recensera de du har. Posta spelrapporter. Kommentera dem när de kommer på tal i forum.
Eller läs Hydra. Hydra är proppfullt med äventyr.