1. I DoD så avgörs det genom att man slår en procentsats mot STO.. För den förste i ledet slår man 1T100.. Om det är lika med eller under dennes STO så träffas denne, annars tar man näste person i projektilens bana och slår för dennes STO..
2. I Deadlands säger man om man vill meja.. Ju högre man slår, desto fler personer träffar man.. Det finns även en regel om att träffa "bystanders" vid missat skott.. För varje person i skottbanan ska man slå 1T6.. Varje 1:a säger att det blir en träff.. Det medför (förutom en massa fåniga extraslag) att det är en större chans att träffa någon som står bredvid om man är dålig (eller har löjligt höga, negativa modifieringar).. Så om man som dålig vapenhanterare möter en "slutboss" med en massa hantlangare så lönar det sig att skjuta på en hantlangare som står nära bossen, än på bossen.. Jag antar att det blir likadant i Neotech..
3. I Feng Shui skulle jag nog avgöra om de träffar en namnlös, beroende på den dramatiska situationen.. Är det jakt efter en person i ett varuhus och de matar massor av skott efter denne så låter jag folk dö i bakgrunden, för att visa hur tankelöst spelarna agerat.. Är det en slutboss med sina medhuggare (=namnlösa) och rollpersonen mejar mot slutbossen och missar, så dör någon medhuggare om spelaren har skött sig bra.. Är det bara namngivna motståndare, så missar spelarna alla motståndarna..
Vanligtvis så Feng Shui:ar jag, oavsett rollspel.. Spelmakarnas egna regler brukar i regel vara lika felaktiga som mina uppfattningar, så jag brukar köra på mina egna uppskattningar då dessa går snabbare.. Är det rollpersonerna som blir utsatta så använder jag reglerna i boken (se ovan) eller så tar jag den som har minst Tur/Lycka/Fortune eller liknande egenskap..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som antar att folk förstår Feng Shuis namnlösa respektive namngivna motståndare men som kan förklara det med att namnlösa egentligen inte har något med historien att göra medan de namngivna har spelledaren lagt lite möda på att skapa