Nekromanti Att välja androidbaserad mp3-spelare/surfplatta

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jarl said:
Det är väl bara att koda den med x264 i en mp4-container så är den väl rätt optimal för båda spelarna?
Jag tycker inte om att behöva koda om saker jag laddat ner i onödan, men det får nog bli nåt sånt i just det här fallet.

krank

krank said:
- Begränsat app-utbud jämfört med App Store. Saknar ordentlig outliner med cloudsynk/OPML-stöd, vettig synka-med-dropbox-anteckningsapp, och en hel hoper spel (Canabalt, Ascendancy, SimCity, Flashback, GalaxyOnFire, Broken Sword Director's Cut)
Jag har däremot hittat en helt OK diagramritare. Inte riktigt Dia, men den fyller hålet ganska bra. Smart Diagrams menar jag då alltså.

Och tills vidare har jag börjat lattja med antecknings-appen mNote, som har stöd för Simplenote. Jag gillar egentligen inte simplenote - inga hierarkiska mappstrukturer - men hittills överlever jag helt klart.

Saknar fortfarande en OPML-outliner dock.

krank

Idag när jag gick hemifrån hade jag 85% batteriladdning. Jag har sett två högupplösta tv-avsnitt i mkv-format och maxvolym, jag har läst lite bok och skrivit lite text. 58% kvar.

Imorgon börjar hårdtestandet. Min iPod Touch brukade jag behöva ladda efter halva dagen om jag läste eller så på resan till jobbet. Iaf om jag ville klara mig hela vägen hem innan den dog. Jag brukade kunna få den att överleva hjälpligt om jag vid första batterivarningen (dök oftast upp kring 1.5 timmar hemifrån) stängde av allt utom bokläsaren och ställde ner skärmljusstyrkan till bara precis så man såg nåt.

Det är the benchmark. Klarar sig Galaxyn bättre än så är jag nöjd =)

Gamgolfi

Veteran
krank said:
Och tills vidare har jag börjat lattja med antecknings-appen mNote, som har stöd för Simplenote. Jag gillar egentligen inte simplenote - inga hierarkiska mappstrukturer - men hittills överlever jag helt klart.

Saknar fortfarande en OPML-outliner dock.
Jag använder EverNote för mina anteckningsbehov, är också inne på att köpa en platta, helst android, fastnade för archos 70, velar lite fortfarande.

krank

Maniac said:
Jag använder EverNote för mina anteckningsbehov, är också inne på att köpa en platta, helst android, fastnade för archos 70, velar lite fortfarande.
Har testat Evernote... Jag vet inte, det kändes som att jag inte tillhörde målgruppen. Målgruppen vill ha ett enkelt sätt att spara bilder och grejer, såväl som anteckningar. Jag vill ha ett hårt strukturerat, hierarkiskt system av anteckningar, för att kunna skriva och strukturera rollspel.

Just nu testar jag outlinern NoteLynX. Den är rätt cool; den har inte bara ordentlig hierarki, den har också stöd för begränsad HTML och en note kan ha flera föräldrar och alltså finnas på flera ställen i hierarkin. Idealiskt om man vill ha sina SLP:er skiljda från sina scener i äventyrsplaneringen, men ändå lättillgängliga...

Enda abret är bristen på OPML-export. NoteLynX har sitt eget XML-format. Jag ogillar system som inte använder eller har stöd för standarder.

krank

Maniac said:
Pröva gärna Google docs =)
Funderat på det. Det finns hyfsade apps med stöd för gdocs, men inget som synkar bra nog, har offlinestöd och tillräckligt enkel hierarkisk navigering...

Annars skriver jag ofta och gärna i gdocs. Men google hatar hierarkier, och som outliner funkar gdocs dåligt.

Arfert

Facit
krank said:
Har testat Evernote... Jag vet inte, det kändes som att jag inte tillhörde målgruppen. Målgruppen vill ha ett enkelt sätt att spara bilder och grejer, såväl som anteckningar. Jag vill ha ett hårt strukturerat, hierarkiskt system av anteckningar, för att kunna skriva och strukturera rollspel.
Det finns ju ett flera appar till iPod som är lämpliga till det. Så de dyker nog upp till Android snart. Eller nåt snarlikt.