Botulf
Hero
Just nu är det mest jag som är spelledare i den grupp vi spelar mycket för att rollen fått falla på mig då det annars har varit lite si och så med att verkligen komma igång att spela regelbundet. På planeringsstadiet ligger just nu två till tre lååånga kampanjer på "ska-spelas-snart-högen" varav den första delarna i två kampanjer redan är påbörjad/avklarad. Samtidigt så känner jag mig väldigt kluven. Detta är äventyr jag suktat efter att spela i flera år och absolut egentligen vill få uppleva som spelare, dock så har jag redan kommit så långt att jag redan känner till bakgrundsomständigheterna till äventyren nu som SL och därmed redan har spoilat det mesta av bakgrundsinfo och handling för mig själv (som nöden kräver, någon måste vara SL). Det känns ju också alldeles för tråkigt att låta massa äventyr ligga på hyllan i hopp om att kunna spela dom som spelare och kanske ett par år.
Dock är frågan: vad tycker folk i allmänhet om det här med att återspela äventyr man själv tidigare har spellett? Funkar det egentligen? Jag har nämligen egentligen aldrig gjort det utan endast återspelat äventyr som SL där jag tidigare varit spelare vilket snarare har givit många intressanta aha-upplevelser.
Dock är frågan: vad tycker folk i allmänhet om det här med att återspela äventyr man själv tidigare har spellett? Funkar det egentligen? Jag har nämligen egentligen aldrig gjort det utan endast återspelat äventyr som SL där jag tidigare varit spelare vilket snarare har givit många intressanta aha-upplevelser.