Ichabod_UBBT
Warrior
Efter tre totalhavererade megaeonkampanjer, två stora neotechkampanjer förstörda och en stor mängds småäventyr från diverser rollspel slut så har jag börjat bli sjukligt trött på störiga spelare... Någon gång har folk varit för oseriösa, en annan gång för dåliga på att hålla tider, vid något tillfälle har en kampanj helt enkelt krashat för att någons spelare i gruppen velat jävlas. Problemen är för många för att rada upp. Givetvis räknar jag med att det alltid ska finnas lite konflikter och problem i kampanjer och äventyr. Vi är alla människor och har olika mål med rollspel.
Men vart vill jag nu komma då? Jo jag har seriöst börjat fundera på att ha "auditions" till mina kommande äventyr och kampanjer. Dels för att kunna spela med nya människor men fortfarande behålla kvalitet och att alla kan ha roligt.
Min ide kan väl kort sättas upp så här:
<ul type="square">
1. Man annonserar ut kampanjen för sina intressanter med ett litet A4 med info och stämningstext.
2. Dom får fylla i ett litet frågeformulär med frågor som "Vad är viktigast för dig en rollspelskväll?" (Det finns givetvis inga RÄTTA svar, men mest för att alla ska ha ungefär samma mål.)
3. Man väljer ut en liten grupp från dom som är intressanta och låter dom spela upp en scen ur karaktärens bakgrund, som en teateraudition.[/list]
Sen väljer man helt enkelt ut dom som verkar bra till en grupp.
<ul type="square"> [*] Är jag för pretantiös? (varför kan jag inte stava till det ordet? )
[*] Är det för krångligt?
[*] Kommer det bli sura miner?
[*]Ska jag bara sluta vara bitter? [/list]
Men vart vill jag nu komma då? Jo jag har seriöst börjat fundera på att ha "auditions" till mina kommande äventyr och kampanjer. Dels för att kunna spela med nya människor men fortfarande behålla kvalitet och att alla kan ha roligt.
Min ide kan väl kort sättas upp så här:
<ul type="square">
1. Man annonserar ut kampanjen för sina intressanter med ett litet A4 med info och stämningstext.
2. Dom får fylla i ett litet frågeformulär med frågor som "Vad är viktigast för dig en rollspelskväll?" (Det finns givetvis inga RÄTTA svar, men mest för att alla ska ha ungefär samma mål.)
3. Man väljer ut en liten grupp från dom som är intressanta och låter dom spela upp en scen ur karaktärens bakgrund, som en teateraudition.[/list]
Sen väljer man helt enkelt ut dom som verkar bra till en grupp.
<ul type="square"> [*] Är jag för pretantiös? (varför kan jag inte stava till det ordet? )
[*] Är det för krångligt?
[*] Kommer det bli sura miner?
[*]Ska jag bara sluta vara bitter? [/list]