Nekromanti Avatarer och forumnamn

Mukwa

Swashbuckler
Om Möller har märkt att jag bytt avatar kommer han nog fortsätta tro att du är jag då ditt nya färgschema har en hel del likheter med mitt.
Man kan ju nästan tro att det var meningen :p

Fienden

Hero
Jag tycker om mig själv. :heart:

Na men seriöst, Vicotnik (bästa ondingen i Drakar & Demoner) är awesome, och Ond bråd död kan man inte tycka dåligt om. När det kommer till namn, alltså.

Ang. avatarer så har jag ingen koll på det för jag kommer bara hit någon gång i veckan nu för tiden.

ALSO: +10 Internet till den som först listar ut vad min avatar har för innebörd. :gremsmile:

anth

Vetefan
Kraetyz said:
ALSO: +10 Internet till den som först listar ut vad min avatar har för innebörd. :gremsmile:
Du ska helt klart ha pluspoäng för "Baby Seal Killer Formerly known as Dra åt Helvete."

Jag har ingen aning om vad din avatar har för innebörd, men jag känner dig tillräckligt väl för att veta att det någonting perverst. :gremsmile:

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Kraetyz said:
Jag tycker om mig själv. :heart:

Na men seriöst, Vicotnik (bästa ondingen i Drakar & Demoner) är awesome, och Ond bråd död kan man inte tycka dåligt om. När det kommer till namn, alltså.

Ang. avatarer så har jag ingen koll på det för jag kommer bara hit någon gång i veckan nu för tiden.

Du menar pedofil fjärilen?

Fienden

Hero
Spider Jerusalem said:
CLove aka Child lover.
+10 internet! Den första kommentaren jag fick på den kände inte igen symbolen. xD
anth said:
Du ska helt klart ha pluspoäng för "Baby Seal Killer Formerly known as Dra åt Helvete."
Fun fact: Baby Seal Killer är en extratitel någon söt admin givit mig.

Pilzefrau

hon/henne
Möller said:
Jag måste nämna Pilzeman också. Fint nick, och åtminstone jag tycker att smeknamnet svampmannen ligger fint i munnen det också.
Tackar! För att besvara komplimangen kan jag nämna att när jag går förbi ölkorven i mataffären tänker jag ofta på dig. Du har förgyllt min vardag.

Sen vill jag slå ett slag för att krank aldrig ska stavas med inledande versal. Han själv har säkert inget emot det, men eftersom det stavas med lite bokstav tänker jag utgå från att det inte får stavas annorlunda – ungefär som att inleda en mening med en sån där adelstitel:
"de Moivre, säger ni? Har han någonsin gjort något rätt?"

Mukwa

Swashbuckler
Pilzeman said:
Sen vill jag slå ett slag för att krank aldrig ska stavas med inledande versal. Han själv har säkert inget emot det, men eftersom det stavas med lite bokstav tänker jag utgå från att det inte får stavas annorlunda – ungefär som att inleda en mening med en sån där adelstitel:
+1!
krank med litet k är coolt.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Pilzeman said:
Själv utgår jag från gängse skrivregler och sätter alltid¹ versal inledningsbokstav på ord av egennamnskaraktär. Precis som man i text skriver »Ikea« och »Västsvenska industri- och handelskammaren« trots att de i sina logotyper skriver namnen helt versalt. (Eller, för att ta ett mer närliggande exempel, som man bör skriva »Volt« trots att logotypen skrivs »Vo|t«.)

Adelsförleden »de«, »af« och »von« är specialfall då de normalt inte är del av namnet utan bara anger härkomst.

1. Med undantag för när jag använder småpratens autonamnifyllnad.

anth

Vetefan
Dante said:
Själv utgår jag från gängse skrivregler och sätter alltid¹ versal inledningsbokstav på ord av egennamnskaraktär.
Njä.
anth, avatarex, chrull, gizmo, krank, solvebring, wilper, o.s.v. har väl valt liten bokstav med flit?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Anth said:
Njä.
anth, avatarex, chrull, gizmo, krank, solvebring, wilper, o.s.v. har väl valt liten bokstav med flit?
Högst troligt, men lyssna …

Hör du ljudet av hur lite jag bryr mig?

anth

Vetefan
Dante said:
Anth said:
Njä.
Högst troligt, men lyssna …

Hör du ljudet av hur lite jag bryr mig?
dantE, ska jag vara helt ärlig hör jag ingenting. :gremsmile:

Bunny

Crazy like a fool
wilper said:
Jag skulle vilja skicka dagens ros till alla användare som har samma visningsnamn idag som de hade när de registrerade sin användare.

Tack! Ni är fantastiska människor!
Ibland krävs det faktiskt förändring för att hitta rätt. Sådetså!

Pilzefrau

hon/henne
Ett gammalt Bayesianskt ordspråk lyder:

Alla förändringar är inte förbättringar, men alla förbättringar måste vara förändringar.

Rickard

Urverk speldesign
MrG said:
ka man inte ha det så gillar jag Han och även Hans gamla vana att ha bilder på sig själv, men som byttes om man förde musen över dem. Vet inte om Han fortfarande har det.
Tyvärr inte. Jag hade bilderna på RPGLab och när den siten gick ned samtidigt som det blev ny forumsuppdatering (=kan inte länka till bilder längre) så fick jag ta bort den dynamiska avataren. Det gjorde lite ont i hjärtat. :gremsmile: Minns en konversation mellan mig och Dimfrost (friskt från minnet).

Dimfrost: "Jag har åtminstone inte 500 bilder till min avatar."
Han: "524, faktiskt."
Dimfrost: "Va? Jag sade bara någon löjligt hög siffra."

---

Jag gillade även min "Catch me if you can"-avatar som hoppade omkring på sidan när man förde muspekaren över den.

/Han som är såpass ego att han bara skriver om sig själv i en tråd där man ska skriva om andra