http://imgur.com/gallery/Ecb3s Relevant till viss del.
Tackar. Jag ska faktiskt ge mig på att se dem i just den ordningen. För att vara nörd har jag sett väldigt lite marvelfilmer. :/Laowai said:http://www.comicbookmovie.com/fansites/CookiepussProduction/news/?a=13004 där finns en timeline och förklaring.
Helt ok actionkomedi, inget dramatiskt. Jag blev inte särskilt imponerad även om jag hade ok behållning av att se den. Och ja, korvfest it is.Ymir said:Alltså, jag har funderat på att se den här filmen på bio, och då måste det bli snart, för allt på bio har skitsnabb omsättning i Kina...
jag gillade liksom Thor, och jag gillade Captain America...
men sedan kommer jag på att en bidragande anledning att jag gillade de filmerna var att de hade vettiga kvinnliga karaktärer...
medan allt jag vet om Avengers gör den bound att vara en sausagefest utan dess like, där den enda kvinnliga karaktären är något så katastrofalt som Black Widow, dvs en trött och hypersexualiserad femme fatale-kliché.
...och då inser jag att jag plötsligt förlorat en stor del av min lust att se filmen. (Inte för att jag tvunget är jättepetig med genus alla gånger, utan helt enkelt för att jag, om det inte framgått sedan länge, intresserar mig mer för kvinnliga karaktärer).
Borde jag ändå göra mig besväret att se Avengers (lite besvärligt är det, eftersom jag måste kolla att visningen inte är dubbad, försöka förstå hur dags den är, etc)? Alla snackar ju om hur awesome den är, men det sa de om Avatar också, och den såg jag ändå aldrig på bio liksom, och ångrar det inte direkt.
basically så ber jag er väl att övertyga mig om att Avengers verkligen är värt det.
Det är rätt mycket korvfest, men det är iaf lite bättre än att Black Widow får vara själv. Pepper får vara med (alldeles för lite) och Cobie Smoulders har en ganska hyfsad action-och-talroll (om man betänker att hennes karaktär är Shieldagent, inte Avengersmedlem). Väldigt många av bakgrundsagenterna etc är kvinnor också.Ymir said:basically så ber jag er väl att övertyga mig om att Avengers verkligen är värt det.
Jag tycker att han mest känns som en rasistisk stereotyp, en token black batman.Ymir said:Men vaddå, Black Panther är ju en afrikansk furste, übermensch och magi-gadgeteer, typ Fantomen på stereoider fast utan koloniala övertoner.
Mjo, det är ett litet aber.krank said:Jag tycker att han mest känns som en rasistisk stereotyp, en token black batman.Ymir said:Men vaddå, Black Panther är ju en afrikansk furste, übermensch och magi-gadgeteer, typ Fantomen på stereoider fast utan koloniala övertoner.
Grejen med Loke är ju att han faktiskt inte kan låta bli. Det är lite hans grej; han är i grunden en väldigt emotionell typ. Klart han ville jävlas med hjältarna, klart han ville driva dem emot varandra, och klart han villa jävlas, framför allt, med sin ohängde bror.Ram said:Asså, vad gjorde Loke i det hela, varför kunde man inte lika gärna bara ha skickat in Hawkeye från början?
I början på första scenen som hon är med i kände jag nästan för att lämna lokalen, fast det tog sig rejält efter det, som tur var.AndersG said:Och ja, det är rätt mycket korvkalas, men jag tycker Black Widow görs bra. Enligt min mening lyckas de med att göra henne till någon som medvetet spelar på sin sexualitet snarare än en sexualiserad karaktär, if that makes sense. Nackdelen är förstås att när det gäller röjarscenerna så har hon helt enkelt inte så mycket att komma med - till och med Hawkeye som är en snubbe med pilbåge kan röja mer än hon gör med sina pistoler - men å andra sidan så är hon den enda som har någon nivå av interpersonal skills, även om de kunde tryckt mer på det.
Vill bara påpeka att hon mig veterligen inte har superkrafter. Jättesmidig, socialt kapabel, och har i slutstriden ganska coola vantar - men superkrafter? Mja.Recca said:Det enda jag tycker är synd är att hon är den enda tjejen i hela filmen som har superkrafter.