Nekromanti Avengersfilmen

Spitfire

Swordsman
Jag ser inte problemet med Black Widow som andra här verkar göra. Visst är hon inte på samma nivå med krafter som de övriga, men man glömmer då att hon (och Hawkeye) inte huvudsakligen är krigare utan infiltratörer/spioner.
Deras jobb är inte att banka/skjuta sönder stridsvagnar utan att smita in i fiendens huvudbas och spränga ammunitionsförrådet bakom fiendernas rygg (speciellt om dessa är upptagna med en Hulk, en åskgud samt en miljadär-playboy-filantrop-mekaniskt geni i en rustning värd 6 miljarder dollar)

Fury vet att man behöver en välbalanserad styrka för att klara olika uppgifter.

På skalan SmaShA till Smyga är Avengers på följamde skala
SMASH
Hulk - "Hulk SMASH!!! Puny 'Omans"
Thor - "Fight me thou brazen curs!" (Ok, han FÖRSÖKTE faktiskt smyga sig in på en bas och sno tillbaka sin hammare... det varade inte länge innan alarmet gick dock)
Iron man - "man kan ju hacka in sig i datorsystemet och stänga av alla kameror förstås..."
Captain America - smyger sig förbi alla vaktposter på en hydrabas för att befria P.O.Ws
Hawkeye - "we need a distraktion.."
Black Widow - infiltrerar Stark enterprise, blir Pepper Potts sekreterare, förhör ryska korrupta överstar mm som värsta Ninjan
SMYGA

Problemet är väl att alla de stora problemen antingen löses med SMASH eller minst till hälften av korvgänget. Black Widow lurar väl ute lite om Loke vill jag minnas, men i huvudsak är det gubbarna som både tänker ut och genomför planerna.

Om det i slutstriden varit mer tydligt att hon, Hawkeye och Cap till exempel skyddade alla de civila som skulle evakueras så hade hennes insats där kännts mer meningsfull. Nu var det ju mest att Hulk, Thor och Iron Man röjde runt medan de andra tre försökte att inte vara ivägen för mycket.

(Den här diskussionen gör för övrigt att jag än mer uppskattar Marvel Heroic Roleplays upplägg där dessa karaktärer skulle kunna delta i stort sett jämbördigt.)

Recca

Femme Fatale
krank said:
Recca said:
Det enda jag tycker är synd är att hon är den enda tjejen i hela filmen som har superkrafter.
Vill bara påpeka att hon mig veterligen inte har superkrafter. Jättesmidig, socialt kapabel, och har i slutstriden ganska coola vantar - men superkrafter? Mja.
Då är hon egentligen bäst.

Edit: Enligt wikipedia har hon: The Black Widow has been enhanced by biotechnology that makes her body resistant to aging and disease and heals at an above human rate;[volume & issue needed] as well as psychological conditioning that suppresses her memory of true events as opposed to implanted ones of the past without the aid of specially designed system suppressant drugs, attempts to do so result in extreme biological reactions, indicated as vomiting and black-outs.[volume & issue needed]

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Recca said:
Då är hon egentligen bäst.
Hon, Hawkeye och Nick Fury själv är de som gör actionsaker utan superkrafter. Och så Agent Hill då, som jag rådiggar trots att jag inte kan låta bli att tänka på henne som Robin Sherbatzky: Agent of SHIELD...

Men ja, hon är cool. Det är inte filmen det är fel på - Whedon gör sitt bästa - utan originalmaterialet. Fast de kunde gott ha haft med Wasp, tycker jag. Men jag fattar att Black Widow var enklare att banka in.

Recca said:
Edit: Enligt wikipedia har hon: The Black Widow has been enhanced by biotechnology that makes her body resistant to aging and disease and heals at an above human rate;[volume & issue needed] as well as psychological conditioning that suppresses her memory of true events as opposed to implanted ones of the past without the aid of specially designed system suppressant drugs, attempts to do so result in extreme biological reactions, indicated as vomiting and black-outs.[volume & issue needed]
Eh, enligt seriekontinuiteten, gissar jag. De har inte etablerat anything of the kind i filmerna, vad jag vet.

Visserligen bygger ju filmerna rätt hårt på Ultimate-versionerna, men de har iaf inte visat några naniter än.

Å andra sidan läser jag på samma wikipediasida att en Black Widowfilm finns planerad efter Avengers. Och det är ju jävligt coolt. Hoppas bara att det blir bättre än förra filmen de gjorde om en superhjältinna (Elektra)...

Xyas

Swashbuckler
Jävligt OT, men jag bara måste

What if the male Avengers posed like the female ones?

krank

Re: Jävligt OT, men jag bara måste

xyas said:
What if the male Avengers posed like the female ones?
Det bästa med den där bilden är helt klart JHulken. Liksom, utifall man inte fattade poängen med resten av bilden, så gör vi en extra överdrivet plump grej också =) :heart:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Jävligt OT, men jag bara måste

På 90-talet var en superhjältinnas viktigaste superkraft att kunna vända både rumpan och brösten mot tittaren samtidigt utan att bryta ryggen.

En del misslyckades:

Seriöst: hur fan kan någon publicera en bild som är så jävla illa tecknad?

/tobias

Attachments

Laowai

Hero
krank said:
Hoppas bara att det blir bättre än förra filmen de gjorde om en superhjältinna (Elektra)...
*Ryser av obehag*

Nej fy, bara de har den som en "Hur ska vi INTE göra" så bör det nog gå bra.

chrull

Stockholm Kartell
krank said:
Det är rätt mycket korvfest, men det är iaf lite bättre än att Black Widow får vara själv. Pepper får vara med (alldeles för lite) och Cobie Smoulders har en ganska hyfsad action-och-talroll (om man betänker att hennes karaktär är Shieldagent, inte Avengersmedlem). Väldigt många av bakgrundsagenterna etc är kvinnor också.
Rätt säker på att Hill är en bra plantering för när Fury försvinner i Avengers 2/3/4 och Hill får jobbet som ledare för Shield... Innan Tony tar över.

MrG

Swashbuckler
Mina snabba åsikter:
Bra film! Bra fan-service!
Hawkeye och Black Widow äger, ge dem egna filmer!
Fel skurk! Ge mig Ultron...
Och appropå det, ge oss orginal Avangers, Hank Pym och Wasp saknades...
Mer kvinnliga hjältar, Wasp, Miss Marvel (Carol Danvers), Scarlet witch, Miss Marvel/Photon...
Ska ni ha den skurken så är risken att Eros/Starfox också dyker upp, hu!
Och ska det vara rymdplott, ge oss Kree vs Skrulls med männsikor i mitten.
Väntar på en del manliga av hjältarna också, som Beast, Wonderman och Vision, över huvudtaget gillar jag Avengers bättre när det inte är så många heavyhitters.

Inte alla andras åsikt, men min ;-)

Och då det varit på tal, Black Panther var inte token black guy, Falcon var det, han var ett tag inkvoterad för att det skulle finnas en färgad kille med i Avengers.

-Gunnar (som funderar på hur Moondragon hade funkat i filmen)

MrG

Swashbuckler
Är det förresten fler än jag som reflekterat över att Tony Stark så ofta synts med en drink i hand och väntar på filmen Iron Man III - demon in the bottle...

-Gunnar (gillar om de bygger upp för en sån film, annars så har de varit skamligt dåligt pålästa)

krank

MrG said:
Är det förresten fler än jag som reflekterat över att Tony Stark så ofta synts med en drink i hand och väntar på filmen Iron Man III - demon in the bottle...

-Gunnar (gillar om de bygger upp för en sån film, annars så har de varit skamligt dåligt pålästa)
Alltså, jag tycker nog att Starks alkoholism visats upp ganska tydligt. I Iron Man 2 gick det ju även överstyr, äcven om det fanns andra faktorer där också. Jag tycker att de varit väldigt sanna till karaktärens ursprung där. Fattas bara att Stark får kontroll på sitt drickande och sedan tvingas se på medan Carol Denvers går åt helvete längs samma väg...

chrull

Stockholm Kartell
MrG said:

IM3 ska vara helt, eller delvis baserad på Extremis av Warren Ellis.