Hur vill du att vi ska vinna om du fick sitta i förarsätet? Vem tycker du är ulvigast? Var ligger din röst?
Genom att rösta ut en ulv istället för en bybo den här rundan. Impetigo eller Octagonal. Ingenstans just nu.
Nä, men point taken.
De som är kvar:
Anthrox och Basse är gröna.
Fjodors räddande av Basse är grön
ande - men inte definitivt (till skillnad från Anthrox och Basses roll-claims)
Kvar är Octagonal och Impetigo.
Impetigo har jag hållit för klok och grön i R1. Jag tycker (vilket jag tjatat om i massa inlägg redan) att "caset" mot mig är bland de sämsta casen jag sett i varulvshistorien. AW-gate liksom. Jag har lite svårt att köpa att en god och klok Impetigo skulle luta sig så tungt in i det. Däremot är det helt rimligt om Impetigo är ulv.
Det sagt är Impetigos plan för att negera vaktisförmågan grönande. Precis som Impetigo påpekar borde förmågan finnas i ulvlaget (det finns ingen anledning för bybor att hålla på den nu), och det är ett potent verktyg för ulvarna att avsluta spelet med. Det mejkar noll och inget sense att en ond Impetigo skulle lägga fram den här planen (eller ja, långsökt kan man väl tänka sig det som en del av "byboskådespelet", men det borde finnas mindre skadliga manus att använda...)
Detta gör att den mest sannolike ulven är Octa - som jag fortfarande inte har någon pejl på alls (vilket ju i sig är en bra indikation på ulveri, tycker jag).
Röst: @Octagonal
Problemet är att vi borde ha en ulv till. Impetigo eller Fjodor. Och då måste jag trots allt välja Impetigo ("jag tycker Octa är 100 % ulv men vill inte rösta på honom"), med teorin att Impetigo efter en ganska osynlig R1 nu kliver in för att försöka avsluta spelet genom att kapitalisera på min onsdagstörst. Det är svårare att förklara varför en ulv-Fjodor räddade väktar-Basse än att förklara varför Impetigo är ulv. (Scenariot Impetigo och Fjodor som ulvpar känns svårsmält, men värt att fundera över kanske).
Så,
@Impetigo. Ditt drag.