Vimes
Sillkung
"Just nu" är jag "100% ulv"?Nej, just nu är det för att du är 100 % ulv och Octa är mer sannolik ulv än Impe.
Äh, fuck this shit. Ni är ju helt lelösa.
Grattis ulvarna.
"Just nu" är jag "100% ulv"?Nej, just nu är det för att du är 100 % ulv och Octa är mer sannolik ulv än Impe.
Oh, gosse! Vad gör du om vi andra nu får andra svar av bb7 när vi frågar?Det var så jag tolkade texten från början. Sedan frågade jag och fick det även bekräftat av Bio.
Som sagt jag frågade Biobunker och ni får gärna göra detsammaStår i reglerna att rösten förmedlas, har svårt att tänka mig att det skulle betyda att octa får säga vad som helst. Det hade i så fall inneburit att det finns tre roller som ulvarna kan använda för att vinna röstningen 2/4 .
Nja, som Octa säger behöver de fortfarande initiativet, annars förlorar de på timing 4-4Och då hade det dessutom inneburit att ulvarna vinner denna rundan oavsett?
Jag ser din like och ser fram emot en spökröst men var snäll och vänta tills bb7 hunnit förtydliga reglerna i PM till oss andra som frågar.Du röstar väl solidariskt med byn? @Octagonal
Jo, men Octa kan ju också gröna sig själv genom att rapportera snapgruppens Vimesröst som ”sin egen”. Då vänder han en svaghet (Andersson antingen förstår eller har siat sig till vilka ulvarna är) till en styrka (framstår som att han offrar sin förmåga för byns bästa).Fast det är ju bara nonsens. Om Octa får göra snapgrupp och själv kan förmedla röst om han är ulv, så kan han ju även själv förmedla röst om han är bybo.
Ergo, Octa, kör du igång din snapgrupp bäst du vill. Om snapgruppens röst är på något annat än Vimes är du ulv.
Alltså en bybo som inte är ärlig spelar en väldigt stor roll. Och är en självklarhet. Förstås.Jag kommer att rösta på Vimes. Kommer dock vara ärlig och berätta vart Andersson vill lägga sin röst. Inte för att det spelar så stor roll.
Alltså att bybor är ärliga är självklart. Rörde ihop det.Alltså en bybo som inte är ärlig spelar en väldigt stor roll. Och är en självklarhet. Förstås.
Det finns som sagt ingenting som kan komma ut från Octas snapgrupp som jag skulle lita på. Och om förklaringen stämmer att Octa själv får ljuga om vem gruppen röstar på finns det ingen anledning att använda förmågan till något, men det är bra om den används upp så den inte kan stå i vägen i R3. Ergo, snapgruppen röstar med byn i R2, på Vimes.Jo, men Octa kan ju också gröna sig själv genom att rapportera snapgruppens Vimesröst som ”sin egen”. Då vänder han en svaghet (Andersson antingen förstår eller har siat sig till vilka ulvarna är) till en styrka (framstår som att han offrar sin förmåga för byns bästa).