Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Nu blir jag helt förvirrad här. Är det inte just den typen av chauvinism som Drogo uppvisar som feminister uppfattar som "rovdjurssexualitet" och som förstärker könsroller och annat elände? (med förbehåll, såklart, att feminister inte är en homogen grupp som tycker likadant).Recca said:Jo fast det kanske är faran i sig som är en attraktion också...Max Raven said:Ah... "Jag kan förändra honom"-tänket? Är det här inte ett exempel på lite av attraktionen med den typiska bad boyen?Recca said:Khal Drogo. *Drool*
Hon är dessutom den person som får i uppgift att finna hans mänsklighet, vilket är väldigt romantiskt trots att han inte är mycket bättre än en neanderthalare. Men när hon väl finner dem är han ju väldigt mjuk och kärleksfull och fiercely protective. Och så är han snygg (och lång) också.
Kommer att tänka lite osökt på Leonardo DiCaprio i Mannen med Järnmasken. Och Draco i läderbyxor, förstås.
Jag syftar nu på hans inledande beteende, med ägarbeteendet över sin kvinna, hur han mer eller mindre våldtar henne så att tårarna sprutar osv. Fast det kanske är ok om man blir snäll lite senare i förhållandet?
Det känns som att det är just sånt som feminister (och andra som är för jämställdhet, undertecknad t.ex.) kämpar mot.
Kort sagt; ska vi karlar vara farliga eller inte?