Fast jag tänkte på just ålfiske och dockskåps-uttrycken, inte kobold eller munchkin (som verkligen inte är wrnu-specifika, och dessutom inte särskilt vanliga, väl? Och när de används nedvärderande är det väl ofta av folk som faktiskt är nya på forumet). De är i stort sett neutrala uttryck, med bara en liten smak av retfullhet, och då en lekfull sådan.
Och folk nedvärderar andras spelstilar, men bara i argumentation, inte i åsikt, så känns det som för mig i alla fall. Och det handlar inte så mycket om att trycka ner andra som att... ja nu upprepar jag ju mig.
Poäng: Kobold (och munchkin som jag typ aldrig sett användas på wrnu iaf) är ett nedvärderande uttryck, men likt Missy Elliotts nyttjande av "bitch" finns det flera som stolt står för uttrycket i fråga. Sådant kan man förstås tycka vad man vill om, men det rättfärdigar förstås inte att vissa trycker ned andra.
Dockskåpsfantasy och ålfiske är roliga uttryck som visserligen också är en smula nedtryckande, eller åtminstone används de så ibland, men det är bara ur argumentationssynpunkt, inte för att trycka ned någon. Jag tror ingen på wrnu är intresserad av att förändra någon annans spelstil (utom i den egna spelgruppen, kanske).