Nekromanti Avslagen_Cola...

Rising

Vila i frid
...heter den senaste användaren just nu. Det är ett ordentligt ägigt användarnamn. Vilket användarnamn tycker ni är hårdast?

Jag gillar Nalle med AK4 (låter lite som Mobbade Barn med Automatvapen) och... tja, Bajsätaren.

Bästa gimmick är dock Tamagotchi Tim's "bzz bzz"... Han har dessutom den snyggaste avataren. Tamagotchi Tim är helt enkelt den bästa forumiten i hela världen.

Gastono

Hero
Definera hårdast men ett roligt namn är ju vår välbekanta Foggmock...

Sedan gillar jag namnet "apelsinlax" ganska mycket också och sist Falafel :gremlaugh:

Rising

Vila i frid
Definera hårdast
äh... Det här är en lovebombingtråd, så... ta med alla avatarer som ni gillar, helt enkelt.

Jag gillar fortfarande "Han", förresten, eftersom han (Han) utnyttjade det så snyggt i sin profil. Liksom "/Han som just nu har bla bla bla".

Senaste gången jag hyllade Han för detta så menade några lökisar (lögn, det var, om jag kommer ihåg rätt, Nightowl som sade det, och han är ju inte lökig, men just den här gången så satt han nog och bet på en persilja) att de minsann hade sett det förut på internationella forum. Men då har de alltså inte fattat någonting, för grejen är ju inte att man skriver "Namn/ sak som jag gör", utan att man heter just "Han" eftersom det är ett sätt att signera sina inlägg.

"/Han som pullade din morsa" osv. Så fort man heter något annat än Han/He/She så funkar det inte alls, och tror man det så har man en turban i rumpan.

Så "Han" är, rätt och slätt, ett litet genialiskt användarnamn.

Foggmock

Myrmidon
Eh... va? Vad är det roliga i Foggmock, förutom att det är en äcklig rest från en högstadieploj baserad på Jokkmocks-Jokke? :gremshocked: :gremconfused:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Avslagen_Cola... (OT)

Umespexarna - eller om det är Mesk, jag minns inte - har en husdrink kallad Asfalt. (Varning, Rising, det här inlägget handlar om studentkultur!)
Asfalt ska i sin ursprungliga form bestå av tvåstjärnig eau-de-vie (även känt som "å-vi-dör") och avslagen XL-cola. Då XL-cola numer är svårt att få tag i duger annan avslagen colaläsk. Har man ingen tvåstjärnig eau-de-vie till hands duger annan fulkonjak.

Nej, det är inte en god drink.

Dewil

Olle Linge

Snigel
Klappa saften [ANT]

Nu var det inte på det här forumet, men ett av de bästa namn jag sett är utan tvekan "klappa saften". Givetvis kan jag inte förklara varför jag tycker det är bra, men det äger hårt.

Nightowl

Champion
Som jag sagt tidigare...

...i den här tråden , är givetvis det bästa namnet på sajten Attack-Bosse. Jag räknar upp några där, men Åke Wombat är en av mina favoriter i övrigt, fast så fort jag läste hans namn drabbades jag av en lust att regga mig på nåt videospelsforum som "Mortal Wombat".

Här är en lista på de bästa namnen på forumet i februari 2004:
Badanka
Blah!
bobo grodkrus
Brunalven
chibisarel (som jag tror jag vet vem det är)
darth_smurf
Den glada Bävern
El Pollo Diablo (betyder 'djävulshönan', typ)
Farbror Funkus
Gaffeltortyr
Hamsterbane
Hans bror
KampSnigeln
Lord Fluffo
Muterad Mungo
Nalle med AK4
Shotgun Slim
Skrynkelberg
tusse-san
UltraGeten
whiskaskattmat
Åke Wombat

Erik, ofta lökig, biter dock sällan i persilja eller annan form av skäggbiff

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag tycker att bajs prutt är roligt. På ett sådant där fnittrigt sätt :gremsmile:

Annars gillar jag Magoo eftersom jag saknar Mr Magoo-filmerna och för att skinnskallen Magoo i Romper Stomper var cool. Han var bitig och hade glasögon och snygga kläder. Jag gillar när glasögonormar är hårda skurkar och inte bara listiga (som nazisten i Indiana Jones etc.).

Vad jag inte tycker om är nonsensnamn som låter rollspeliga. Särskilt när de är omöjligt stavade och låter som ett alvnamn från Eon (eller från något annat fantasyspel för den delen). Aniatharaew och sådant låter bara mökigt och fånigt. Jag hatar det. Jag gillar inte Lord_, Lady_ och sådanan namn heller. Svåra gothfjortisvibbar (inget ont om gothfjortisar så länge de är runt fjorton-femton, då är livet skit, så de har rätt att vara melankoliska).

Och ja, jag är medveten om att både Vitulv och Vulf är fåniga rollspelsnamn. Om det inte vore ett sådant välkänt och respekterat varumärke hade jag bytt för länge sedan. :gremsmirk:

Appropå avatarer så börjar det nog bli dags för byte där. För dig också.

- Vulf

Rosen

Myrmidon
Re: Som jag sagt tidigare...

...i den här tråden , är givetvis det bästa namnet på sajten Attack-Bosse.

Helt riktigt! Hans namn ba rular.
Själv är jag också lite svag för nicket Gurgeh - kanske för att det är så kul att försöka uttala. (-:

chibisarel (som jag tror jag vet vem det är)

Det kan bara vara en person. Hm, visste inte att hon var reggad här.

En om inte hård så iaf pur poäng vill jag också ge till de som har nicks direkt relaterade till sitt favoritspel - t.ex Mekanurg, Boldtaar, Lone Wolf McCoy... Det ger lite information om användaren bakom namnet (även om kopplingen ibland kan vara obskyr om man inte har läst in sig på spelet ifråga).

--
Åke

Gastono

Hero
Ironiskt... [OT]

Ironiskt att boldtaar skulle komma upp här då han inte är så aktiv :gremsmile:
Min brorsa (som inte är reggad på wrnu) spelar rollspel med honom...

Sammanträffanden på hög nivå!

Morgoth

Swashbuckler
wow... [OT]

(Varning, Rising, det här inlägget handlar om studentkultur!)

Risings åsikter har verkligen blivit någon slags dokusåpa. Tillochmed mina kompisar som bara läser forumet ibland snackar om det (tillexempel när vi tittade på FC Z så sa någon: "Nu fattar jag varför Rising inte gillar studenter..."). Det är helt sjukt, alltså. Rising har blivit måttet efter vilket man mäter allt lökigt. Grattis, Rising! Hela forumet är numer en förlängning av ditt jag!

Rising

Vila i frid
Re: wow... [OT]

Grattis, Rising! Hela forumet är numer en förlängning av ditt jag!
Det beror nog på att jag är som en karikatyr på mig själv.

Men jag tycker det är skitkul, förstås. Mera risingismer åt folket!

Johan K

Gammal & dryg
Oj, det var ju en bra fråga.. Tro nog att min röst faller på Han, eftersom det är ett nick som man kan trixa ganska mycket med. :gremgrin:

/ Johan K, som har ett ganska "normalt" nick, tror jag iaf..

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Den där studentgrejen har nog mest blivit spridd för att nuvarande eller tidigare universitetsstudenter förmodligen är en av de största enskilda grupperna bland forumsanvändarna, åtminstone känns det så.

Man Mountainman

Storsvagåret

Om vi säger såhär: det krävs inte en Rising för att tycka att studentikosa aktiviteter är lätt löjeväckande. :gremsmirk:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Uttalsfråga

Själv är jag också lite svag för nicket Gurgeh - kanske för att det är så kul att försöka uttala.
Om du kommer på hur man uttalar det vill jag gärna veta. :gremwink:

Basenanji

Postd20modernist
Älska mig själv!

Basenanji!

Otroligt coolt om man känner till Erik Granström och den fantastiskt roliga namnlek som omger spelledarpersonen Basenanji.

Men det går hela j-a wrnu helt förbi.

Ni bara "Va, fan vad fånigt, killen kan inte ens stava till Base-ninja. Och Base-ninja är ju fan töntigare än hela roslagsbanan tillsammans. Shit asså! Kan man banna en kille för töntighet? Vuffe, messar du Yasse och kollar det är du bussig?" :gremwink:

Inte blir jag gladare av att min idol på wrnu just nu, dvs Nightowl, tycker om prettonamn-för-artonåringen a la "hamsterbane". Jaså, man skulle hitta på sådana namn för att ha chans på era innnelistor?
Döda bävrar, avslagen cola, vad kommer härnäst, "känslan som var fyrkantig vill rulla på ett hjul" ?

Herregud! :gremsuck:

Skärp er- våga vara pretentiösa på riktigt!
Hitta på bra namn. Hårda på riktigt!

Basenanji, sårad och dum (i ett).