Jag har ett par problem med detta i övrigt intressanta scenario som för övrigt känns väldigt baserad på
Flatliners / Dödlig puls (1990). Inget fel i sig.
1. Grundstoryn är inte helt 100%. Där den onödiga förvirringen rörande händelsen inte tillför något. Vilket får karaktärerna att svansa kring historien likt katt runt het gröt.
2. De dikterande reglerna är mästrande och direkt provocerande.
Regel 5 är talande:
"5 Prata inte om händelsen
Vi pratar inte om händelsen. Däremot får vi gärna
planera och förbereda den. Vi förändras dock av den."
3. Scenariot hoppar i tiden utan någon egentligen effekthöjning.
Jag minns att slutsatsen efter att scenariot spelades klart var att konstruktören mest varit nostalgisk över sin studenttid i Uppsala. Dock en väldigt elegant scenariodesign, uppfinningsrik och tidslinjen är intressant. Önskar bara det gjort något mer av själva historien.
Vore intressant att höra din upplevelse Gunnar och andra.