Nekromanti Bästa komplimangen

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Japp, Roxanne. Jag har alltid hatat den filmen. Jag hatar Steve Martin också, så det är inget roligt att behöva identifiera mig med honom.

För övrigt så har jag råkat ut för precis det som du skriver. Jag var skitkär i en tjej i högstadiet, och alla mina kompisar visste det, hon visste det, fan till och med morsan visste det fast jag aldrig berättade sådant. Likförbannat kom min jävla halvbrorsa (som hade agerat ventil och dessutom var med i kompisgänget) och snodde henne framför ögonen på mig. Och jag hade liksom inte ens ballar nog att säga ifrån. Jag grinade lite i kudden och försökte kolla bort varje gång de hånglade.

Fy fan. Jag hade nästan glömt bort det där. Tack för att du påminde mig, jävla apa.

- Vulf

LukeFagwalker

Veteran
Det var nog när min flickvän sa
"Jag vill föda ditt barn"

det kändes jättefint men eftersom vi bara är sjutton så vi ska nog vänta ett tag.

///Luke Fagwalker älskar Kazzen

LukeFagwalker

Veteran
Det var nog när min flickvän sa
"Jag vill föda ditt barn"

det kändes jättefint men eftersom vi bara är sjutton så ska vi nog vänta ett tag.

///Luke Fagwalker älskar Kazzen

Eksem

Champion
Re: Just det...

Det var min tjej. Den enda komplimangen jag gett någon på fyllan var när jag sa till Herr Nils att han hade snygg nazistknäppning på sina bruna skjorta, och jag är inte ens säker på att det är en komplimang.

Och jag frågade just om hon hade sagt det, och det hade hon, och hon stod för det. Och jag kan faktiskt hålla med.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag vet inte om det kvalar som komplimang egentligen men... när en av killarna som var med på gemensam sång (ja, min sånglärarinna drar ihop sina elever, vi sjunger varsin låt och ger och tar lite kritik) sa "Den här gången rös jag," andra gången jag sjunger igenom låten jag valt så var det nåt av det häftigaste jag hört. Inget "Fan va' bra ni va...!" efter att ha dragit av nån gammal cover för förfriskade festprissar. Bara en spontan kommentar efter att jag spelat och sjungit en låt i all enkelhet. Bara jag, min röst och en gitarr. Mitt huvud blev tusen gånger större. I alla fall på insidan.

[Låten var f.ö. Tigress av Songs:Ohia, sänkt till Bm om nån var intresserad]

Rickard

Urverk speldesign
Re: Bästa komplimangen [OT]

"Fy fan. Jag hade nästan glömt bort det där. Tack för att du påminde mig, jävla apa."
Fan, Vulf. Jag har exakt samma erfarenhet. En nära vän snodde tjej som han visste jag gillade och jag led något enormt. Och angående att bli uppraggad. Fan, tjejen kan stå och vifta med semaforflaggor och det enda jag kan kläcka ur mig är "Tamig? Vad fan menar hon med tamig?" och sedan när jag är på väg hem så kommer jag på att hon menade "Ta mig!".

Och angående mig och ragga... äh, det är en annan historia.

/Han som undrar om hela forumet kommer att nuppa Risings Sara, eftersom han deklarerat sin förälskelse så sött här flera gånger

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Och angående att bli uppraggad. Fan, tjejen kan stå och vifta med semaforflaggor och det enda jag kan kläcka ur mig är "Tamig? Vad fan menar hon med tamig?" och sedan när jag är på väg hem så kommer jag på att hon menade "Ta mig!"."

Jag tror att alla killar (åtminstone de heterosexuella) skulle tjäna på att ha en tjejkompis eller syster som kunde guida dem och hjälpa dem att tyda de mer eller mindre subtila signaler som verkar utgöra grunden för de flesta relationer. Eller någon slags inre kvinnlig röst kanske?

"Och angående mig och ragga... äh, det är en annan historia."

Fram tills dess att du blir så full att du blir utkastad så verkar det gå rätt skapligt ändå. :gremsmile:

Men seriöst så är jag övertygad om att du gravt underskattar din egen förmåga på det området. Du är rolig, kvick och charmig, saker som går hem i de flesta sociala sammanhang. Dessutom är du atletisk, ser helt okej ut och har kvar ditt hår. Jag tror absolut att du har goda chanser att få till något om du verkligen lägger manken till.

Rickard

Urverk speldesign

"Jag tror att alla killar (åtminstone de heterosexuella) skulle tjäna på att ha en tjejkompis eller syster som kunde guida dem och hjälpa dem att tyda de mer eller mindre subtila signaler som verkar utgöra grunden för de flesta relationer."
Jättebra tips. Kan vara bra att ha en kompis som inte riskerar att bli en konkurrent om ens hjärtevän, så homosexuella kan också tjäna på att ha någon av motsatt kön att snacka med. Likadant för tjejer, fast med killar. Det är nog nästan värre för tjejer. Flera av mina tjejkompisar har sagt att de sällan litar på sina (ytligt bekanta) tjejkompisars åsikter.

Jag har inte testat att ragga med tjejkompisar på krogen så många gånger, de få gånger jag festat med dem. Däremot så har kvinnor hjälpt mig mycket när det kommer till att snacka om folk som jag träffar ofta och vill lägga in en stöt på. Tänker mest på tillfället då jag hade stöd under en rätt lång tidsperiod av en både äldre och mer dejtingerfaren kvinna. Den lilla nackdelen var att personen inte fanns i närheten och upplevde allting själv, så allt jag berättade för henne blev antagligen vinklat utifrån min tolkning av situationen.

"Fram tills dess att du blir så full att du blir utkastad så verkar det gå rätt skapligt ändå. :gremsmile:"
Det har bara hänt fåtalet gånger i mitt liv... men bara en gång har jag blivit fotad efteråt och sedan har fotografen lagt upp det på ett forum. *asg*

"Men seriöst så är jag övertygad om att du gravt underskattar din egen förmåga..."
Jag vill inte bli personlig (och lämna ut mig på ett forum). Gillar att hålla diskussioner allmänna, så kort kan man säga att jag har mycket i Vältalighet, men lite i Förföra. :gremsmile: Det är två olika saker, även om det påminner om varandra. Fast felet är att jag har en tendens att alltid analysera saker i förväg. Hatar att gå in i något oförberedd... och det ger inte världens bästa självförtroende att ragga när man själv tycker det är uppenbart att det är just ragg och har gjort en "stake" på att man får tårgasspray om man misslyckats. :gremlaugh:

/Han som skriver allting med ett skratt idag

Foggmock

Myrmidon
Re: Just det...

Det är ju faktiskt sant, nu när jag tänker på det.

Det kändes iofs lite större att vara bekräftad av dig på den tiden då jag fortfarande uppfattade dig som en stor, tuff kille och inte som en nörd, but it's all good. :gremgrin: :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
En av de mer trevliage & snälalre komplimangerna som jag fått var faktsikt i förra veckan. Satt & jobdae med en av mina elever, när en annan bara spontan kom fram till mig, gav mig en kram & sa: "Du är snäll, Johan.."
Det kändes jäkligt bra !!

Dansson

Veteran
Vet inte om det är den finaste, men en väldigt bra är när min nuvarande flickvän sa: "Du är som en sån där snäll tomte, du är så vis." (!)
Får även tillägga att jag fick en liknande komplimang av min förra flickvän, där även hon berömde min visdom. :gremsmile:
Vad det nu är som skulle vara så vist med mig kan ju de lärde tviste om...

Hjalle

Swashbuckler
Wow

Alltså, du brukar komma med rätt förutsägbara svar, som ofta är ganska intetsägande och sådär, men vid sånna här grejer är du fan i mej överlägsen. Kommer ihåg när det var någon "Är du nöjd med ditt jobb"-tråd också, och jag blev lika imponerad av dig då som nu. Människor som du finns det jävlarimej för lite av. Du är en god själ, alltså.

-Hjalle, rollspel i all ära, men.

Gastono

Hero
Re: Wow

Verkar som att Kanne har en till kommentar att lägga till i listan... :gremlaugh:

Nej men Johan Kannestenar rockar! Vi älskar dig Johan!

Johan Granberg

Swordsman
Egentligen borde jag kanske inte göra det här...

Jag kan ju bygga på ditt ego ytterligare genom att hävda att jag är av samma åsikt som Rising (...när han skrev det där, han kan ju ha ändrat åsikt nu faktiskt). Det kan i och för sig bero på att jag alltid har idoliserat er i rollspelsbaren och är lycklig över att det finns åtminstone en person utöver mig och sockerpappan som gillar friform här, men jag gillar också den där "piggheten" i inläggen som Rising snackar om.

solvebring

Superhero
Hahahaha! Har fått några, men ingen som är värd att skriva här... Duktig på gitarr, bästa SL etc... Nej, klart ingen som är nog bra, eller som kan tas som den bästa. :gremsmirk:

Kommer på en sak, men det är väl egentligen ingen komplimang??

-"Jag älskar dig..."

Ymir

Liten kantbaron
"Du beskriver strider bättre än R.A. Salvatore"... :gremblush:

Nej, skämt åsido, bäst var nog: "Gud, vad du är en härlig rollspelare". Jag minns inte om den formulerades exakt så, men den värmde något otroligt, för jag hade verkligen blottat mitt inre och haft stor inlevelse det spelmötet. Kanske en trivial komplimang, egentligen, men den var så väl tajmad.

- Ymir, beskriver faktiskt strider bättre än R.A. Salvatore...duh.

magoo

Hero
Den komplimang som är värd mest för mig just nu är dock den som utspelade sig i typ torsdags - när den kanske tuffaste killen i klassen satte sig på min ordinarie plats. Jag fick flytta ett steg bakåt, lite väl långt bakåt för att kunna se tydligt vad läraren håller på med. Trots det, så när Sara kom (hon kommer alltid lite sent) så satte hon sig inte på sin ordinarie plats, utan flyttade istället ett steg bakåt hon med, så att hon kunde sitta bredvid mig.
Hon är kär! Slå till om du inte redan gjort det! Låt 2006 bli det år då Amor blastar bort din mörka syn på livet med välriktade Uruk Hai-tjocka pilar. Tjoff! Tjoff! Tjoff!

/Magoo

Rising

Vila i frid
Hon är kär! Slå till om du inte redan gjort det!
Funkar det så? Jag är som Han, jag fattar aldrig signaler från tjejer...

Tja, jag ska försöka göra några närmanden iaf, så får vi se hur hon reagerar (vilket är jätteläskigt och exotiskt för mig, för jag har typ aldrig uppvaktat någon (i nyktert tillstånd iaf, enligt uppgift så kan jag vara ganska charmant när jag är drängburk) (min taktik är istället att bli uppraggad (yeah, jag för aldrig när jag dansar heller - jag är en sådan flicka)))

Idag är hon sjuk, dock. Pulsen i min värld slutar slå när hon är frånvarande...

/Rising
måste sluta använda forumet som sin blogg