Nekromanti Bästa rasen?

Lord Gehenna

Veteran
Re: Fördomar?

Jo, men första intrycket är viktigt. När de möttes första gången utförde de ena en fredsgest som den andra uppfattade som en krigsgest. Inte bra.

- Lord Gehenna -

chrull

Stockholm Kartell
Måste vara Tieflingen... När man slår fram en sådan har man ju ingen aning om hur han kommer se ut eller vilka förmågor han har... Kluven tunga och get-ben... det är grejer det... :o)

chrull - eller varför inte hästsvans... inte frisyren alltså...

Frank_UBBT

Veteran
Grottroll (eon)

Grottrollen i Mundana verkar sakna bekymmer. De tar vilken kvinna som helst, får mycket sprit från tirakerna, har slagsmål som stort intresse. Har lätt att få mat. Det verkar som att ju mindre intelligens någon har, desto underbarare är livet för denne.

Så varför inte troll?

-Frank, gillar fult folk

Tzoch'anthar

Veteran
Utan tvekan Sheir-Keither! Ett mer genomruttet folkslag får man leta länge efter! De är starkast, ondast, smartast ja jag kan bara finna superlativ och dessutom har dom medfödd magiförmåga och är fullständigt orädda. De ända jämlikar de anser sig ha är drakarna (vilket faktiskt inte är fåfängt). Bra jobbat sleepwalk!

/Tzoch

Bjorn

Hero
Re: Grottroll (eon)

Jaa jaa jaa

Och sen myglar man till sig Sty>60 och slåss med en stridskonst som innefattar att slåss med en gurd i varje hand, snabbt utfall, precisionsanfall, fint, snabbt utfall etc etc...

:)
/Bjorn

"Ni ser ett stort grotttroll komma mot er, när han kommer närmre ser ni att han svingar två Gûrd-chukas, en i vardera handen."

Johan K

Gammal & dryg

ja, du har nog rätt. varför inte. Trollen förnekar sig ju inte utan de är vad de är. Sen att det kan bli lite jobbigt när man kommer in i bebyggelse med ett trol i hasorna är ju en annan ska... Det kan ju bli lite spännande då...

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>

Frank_UBBT

Veteran

Jo, det ja. Stora, elaka troll måste ta små barn som vägrar äta upp gröten. De kanske är tillräckligt intelligenta för att undvika civilisationen, men i flesta fall styr väl hungern?

Frank

Johan K

Gammal & dryg

mat och deras drifter är väll det som styr messt tror jag.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Tack, tror jag /images/icons/smile.gif

Fast de attributen är ju givetvis de som man fått reda på med tanke på att deras kultur bara beblandat sig med människorna i form av krig. Efter slutet på Uppenbarelse så kommer dock scheir-kaitherna vara aningen annorlunda, men nåja... Det kommer, det kommer...

- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/

Tegrevan

Veteran
Halvalver...

...i Drakar och Demoner är tveklöst den roligaste rasen jag spelat. Även om mer underliga raser som karkioner och vargmän också är intressanta så är halvalven så mångsidig och med så många olika infallsvinklar i personlighet, mål och dylikt att den slår alla andra. Det är ju en människa, bara lite snyggare och smidigare...
I Eon är Kraggbarbaren charmig, en 2,5-meters koloss som är helt undergiven misslorna och inte ger vika för något.

//Tegrevan