Angående Noir:
Varje gång jag har spelat Noir har det vart sjukt mycket film Noir över det, både reglerna och världen stödjer rätt sorts hårdkokthet, rätt sorts storys och så vidare.
Det är möjligtvis det att det utspelar sig i ett fantasiland i stället för i en amerikansk eller tysk stad som kan vara lite i vägen, men kan du på rak arm gissa vilken film som utspelar sig i Chicago, LA eller i Weimarrepubliken utan att veta det på förhand?
Angående Eon: om det inte står ett ord om appokalops varken på baksidan av spelet eller i introkapitlet så handlar spelet inte om det, sen kan man skriva vad som helst i sin hemlighetsbok.
Angående övriga namn:
Jag tycker att man själv ska kunna projicera någonting på ett bra namn, samtidigt som de ska ligga rätt i munnen. Delta Green, Svenska Kulter, Unknown Armies, Rotystem, Deathwatch, (Mutant: )Undergångens Arvtagare är alla namn där det för mig räcker med att se framsidan på spelet och ha en vag aning om vad namnet betyder för att jag ska få ett gäng äventyrsuppslag och idéer till rollpersoner jag vill spela.