Lemur;n290569 said:
Oktoberlandet är väldigt bra läsning. Nästa all information om världen är skriven "från" världen. Så istället för ett stat block om de olika raserna så får man läsa ett obduktionsprotokoll osv
Dessutom finns det boken "Lintovaffären" som är en spännande berättelse som samtidigt ger ännu mer av världen.
Sen är ju frågan vilken behållning du vill ha utifrån ditt läsande. Vill du läsa intressanta regelmekaniker, världsbeskrivning eller ett spännande äventyr?
För en bra kampanj rekommenderar jag MUA-sviten. Dels tycker jag kampanjböckerna i sig är helt grymma, men dessutom finns det ju fantastiska spelrapporter gjorde (t.ex. "Den vilda jakten på gryningen" och "Skrot svett och tårar").
Själv har jag läst "Emissarien som försvann" till Coriolis nu på semestern och blev vansinnigt sugen på att spelleda det trots att jag egentligen inte ens gillar rymd-sci-fi.
Även Järnringens Symbaroum-kampanj Törnetronen är bra läsning.
Vill man läsa regelböcker så gillar jag det mesta Fria Ligan har släppt (Svavelvinter, Mutant År Noll, Coriolis, Ur Varselklotet, Oktoberlandet m.fl). Har läste en hel del indie-spel på PDF nu i sommar, men lite svårt att rekommendera utifrån att jag inte vet vad du är ute efter.