"
Sämsta spel (imo):
/.../
3) [Kommande NeoGames spel]"
Hahahaa! Nog för att jag också har en tendens att ogilla Neogames prylar av precis samma anledningar som du ger, men jag ger i alla fall deras nyare produkter en chans innan jag (som spelledare) förkastar dem..
Nåja, min egen lista.. Jag hade inte tänkt att ge någon då jag inte anser att det faktiskt finns
fem bra svenska rollspel men nu när jag svarar på ett inlägg kan jag lika gärna ge en.. Här är mina i den ordning jag kommer på dem..
Elimääs Drakar och Demoner (EDoD)
Påbyggnad och ombyggnad av EDD.. Kanske lite självupptaget att ta med det som topp-fem-
bästa, men detta är ju en subjektiv lista..
Star Wars - rollspelet
Enkelt, snabbt, genialt och utspelar sig i en fantastisk värld som de flesta rollspelare har tagit del av..
In the dark
Gjort för enkelheten.. En spännande, växande värld fastän den borde ha passat bättre i en 1980-talsmiljö..
Maus
Genesis dogma-rollspel.. Jag har visserligen inte spellett det men det borde vara ett utmärkt nybörjarrollspel till att spelleda barn med.. Dessutom kan man i princip, utan några problem, spela det var som helst..
Varför andra rollspel inte platsade, när de borde ha gjort det (i den ordning jag kommer på dem)
Västmark - för att jag inte har läst igenom rollspelet.. Det jag vet om det har jag läst på forumet.. Verkar välgjort..
DoD6 - Missar i regelsystemet drar faktiskt bort spelet från topp-fem.. Skön värld..
Mutant: UA - Precis som med DoD6.. Här finns en del konstiga missar, i den mån jag tagit del av reglerna..
(Gamla) Mutant - Jag har inte läst rollspelet.. Skön värld..
Dunder & Drakar - Jag har inte läst rollspelet..
Alla svenska rollspel utgivna efter Eon - Jag har inte läst rollspelet..
Wastelands - inte läst spelet.. Tydligen var regler och värld bristfälliga, men jag hade kul som spelare..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som normalt inte brukar bry sig om regelsystemet men om man ska se på helheten så...*