Ni som har lite bättre överblick över sandboxar -- hur brukar de vara uppbyggda? Orsaken till att jag frågar är att jag upplevde att jag saknade något i Carcosa, och det jag saknade var kopplingar mellan olika platser. Jag inser tjusningen i att rollpersonerna bara dräller runt i landskapet och undersöker de platser de kommer till, men jag skulle uppleva det som en intressantare plats om det fanns tydliga incitament inbyggda som då och då skickar iväg dem i en viss riktning: rykten om skatter eller ruiner, kidnappade personer, byar som baktalar varandra, spännande saker som syns på avstånd och så vidare.
Det är ju naturligtvis möjligt att jag underskattade hur mycket sådant det faktiskt fanns i Carcosa, eller hur mycket som egentligen behövs för att få igång spelarna. Jag har aldrig testat någon hexcrawls-kampanj, men börjar bli nyfiken på det.
/tobias
Det är ju naturligtvis möjligt att jag underskattade hur mycket sådant det faktiskt fanns i Carcosa, eller hur mycket som egentligen behövs för att få igång spelarna. Jag har aldrig testat någon hexcrawls-kampanj, men börjar bli nyfiken på det.
/tobias