Men skriver du inte själv också? Då finns det ju en annan dimension av att vilja ha det, för det skapar potentiella uppdrag. Det är jag också 100% med på.
Visst gör jag det. I min nuvarande kampanj har jag en blandning av några få saker jag kan hålla rakt av, sådant jag måste modda halvhårt, sådant jag måste modda
jättehårt, sådant där jag bara plundrar publicerat material på idéer till det jag gör själv, och sådant jag gör från scratch. Och även om ett scenario kan hållas rakt av, blir det automatiskt integrerat i kampanjen just för att det
är en kampanj där rollpersonerna har 30-40 möten bakom sig nu (och ibland till och med säger "nä, det där verkar som ett dåligt uppdrag, det hoppar vi över").
Men om det fanns en bra publicerad kampanj för settingen skulle jag säkerligen använda mycket från den.
I slutänden ser jag inte att något av alternativen är "finare" eller "bättre" än ett annat (det där att det är SL-creddigare att hitta på eget än att använda andras har jag blivit galen av sedan jag var tonåring på åttiotalet!). Det är resultatet för gruppen som helhet som räknas, inte att mitt tänkta kreativa geni får sitt utlopp. Och eftersom jag inte har hur mycket tid som helst, blir köpematerial ofta mer genomarbetat - bara en sådan sak som att alla har ett namn!
Jag skulle vara en risig SL om jag inte kunde anpassa andras material till mina spelare och deras rollpersoner!
(Det kan också vara krävande att göra eget av god kvalitet i vissa settings - efter ett antal år har jag nu lika bra koll som någon annan på det lilla litet obskyra hörnet av Glorantha jag valt och där bara en handfull personer i fandomen kan slå mig på fingrarna, men det har tagit massor med research (jag skulle förstås kunna bara hitta på och strunta i om jag bryter mot etablerad kanon, men det förtar poängen - det vore som att spela historiskt men inte bry sig om researchen). Jag kan nog ro hem ett eget Midgård-äventyr, men jag känner mig skakig på om jag kunde konstruera ett vettigt Pendragon-äventyr.)