Tidigare gjorde jag en efterysning efter artikeluppslag till Codex. Det som föreslogs då var en artikel om ett kampanjområde, men även beskrivningar av undervattensbaser och/eller rymdbaser. Jag fastnade för idén om ett annorlunda och rikt beskrivet kampanjområde, men den idén var svår att foga samman med de ofta hårt kontrollerade och stängd undervattens- eller rymdbaserna. Så nu blir det något liknande, men samtidigt helt annorlunda.
Jag ska inte avslöja för mycket, men artikeln, som förhoppningsvis kommer bli ganska lång, kommer att beskriva en indonesisk, moderniserad piratö strax söder om Singapore. Ön kommer att vara en kompott av modern teknik, romantiserad brottslighet (läs piratverksamhet och smuggling) samt gamla traditioner. Det kommer definitivt inte att vara ett vanligt kampanjområde. Jag har dessutom försökt vara mycket noggrann med researchen, jag hoppas att det ger utdelning.
Kom gärna med idéer eller förslag!
/RipperDoc
Jag ska inte avslöja för mycket, men artikeln, som förhoppningsvis kommer bli ganska lång, kommer att beskriva en indonesisk, moderniserad piratö strax söder om Singapore. Ön kommer att vara en kompott av modern teknik, romantiserad brottslighet (läs piratverksamhet och smuggling) samt gamla traditioner. Det kommer definitivt inte att vara ett vanligt kampanjområde. Jag har dessutom försökt vara mycket noggrann med researchen, jag hoppas att det ger utdelning.
Kom gärna med idéer eller förslag!
/RipperDoc