MattiasLejbrink
Swordsman
Om man som SL väljer att slå tärningarna bakom skärmen spelar det ju ingen roll om man hittar på värdena eller inte givet att man klarar av att hålla masken. Frågan är varför man då ens känner behovet av att rulla tärningar som SL över huvud taget. Det blir som Turing-testet - om ingen spelare kan avgöra huruvida det var ett riktigt slag eller påhittat spelar det ingen roll.
Angränsande: om ett äventyr är rälsat men spelarna upplever att de har valfrihet spelar det ingen roll att det var rälsat, samma logik som ovan.
Själv rullar jag tärningar som SL för att bli överraskad, typ. Men jag funderar på att antingen sluta eller börja rulla tärningar öppet. När det kommer till det senare påståendet anser jag att rälsning, som inte upplevs som rälsning, ger grymma möjligheter till en bra spelarupplevelse eftersom äventyret kan täcka ett händelseförlopp mer ingående än det kan täcka många.
Vad tycker ni?
Angränsande: om ett äventyr är rälsat men spelarna upplever att de har valfrihet spelar det ingen roll att det var rälsat, samma logik som ovan.
Själv rullar jag tärningar som SL för att bli överraskad, typ. Men jag funderar på att antingen sluta eller börja rulla tärningar öppet. När det kommer till det senare påståendet anser jag att rälsning, som inte upplevs som rälsning, ger grymma möjligheter till en bra spelarupplevelse eftersom äventyret kan täcka ett händelseförlopp mer ingående än det kan täcka många.
Vad tycker ni?