Jadå. Jag har inte kört igenom BG tidigare, och det är ju i mångt och mycket samma spel. Det som tippar över lite är väl att de uppdaterat grafikmotorn till den bättre från BG2 och lagt in mer klasser och så.Jocke Kofot said:Är det nån ide att börja med om jag inte kört igenom BG tidigare?
Hmm, va? Nä det är väl samma grafikmotor som det gamla BG1?GnomviD said:Jadå. Jag har inte kört igenom BG tidigare, och det är ju i mångt och mycket samma spel. Det som tippar över lite är väl att de uppdaterat grafikmotorn till den bättre från BG2 och lagt in mer klasser och så.Jocke Kofot said:Är det nån ide att börja med om jag inte kört igenom BG tidigare?
Haha, ja. Jag fick för mig att jag skulle spela en bard och det har jag redan börjat ångra. Nåja Khalid och Minsc får gå längst framOnd bråd död said:Jag hade glömt hur dödligt det var. Kanske en miss att inte göra en fighter som huvudperson.
En del nya followers men annars är det sig rätt likt va?
Se det som ett extra nivå att skruva upp i svårighetsgradVitulv said:Haha, ja. Jag fick för mig att jag skulle spela en bard och det har jag redan börjat ångra.Ond bråd död said:Jag hade glömt hur dödligt det var. Kanske en miss att inte göra en fighter som huvudperson.
BG1 och BG2 använder samma motor men i olika versioner. Jag HOPPAS att de gjort något åt upplösning och så; annars håller jag mig nog till att spela BG2-moddprylen som gör att man kan köra BG1 med BG2's motorversion.Vitulv said:Hmm, va? Nä det är väl samma grafikmotor som det gamla BG1?GnomviD said:Jadå. Jag har inte kört igenom BG tidigare, och det är ju i mångt och mycket samma spel. Det som tippar över lite är väl att de uppdaterat grafikmotorn till den bättre från BG2 och lagt in mer klasser och så.Jocke Kofot said:Är det nån ide att börja med om jag inte kört igenom BG tidigare?
Minns jag rätt så finns det privatmoddar som ordnar sånt. Hur bra det blir vet jag inte, men det är nog inte mycket tid man förlorar på att testa om man är intresserad.krank said:BG1 och BG2 använder samma motor men i olika versioner. Jag HOPPAS att de gjort något åt upplösning och så; annars håller jag mig nog till att spela BG2-moddprylen som gör att man kan köra BG1 med BG2's motorversion.
Vilken svårighetsgrad spelade du på?Übereil said:Har de gjort spelet svårare eller nåt, för jag har aldrig upplevt det som särskilt svårt. Problem med att döda spindlarna? Märkte jag aldrig...
Übereil, som däremot störde sig på Icewind Dale II när det begav sig
Barder är grymma... i BGII I och med att de har så bra level progression så får de tillgång till de stora skeletten med summon undead väldigt tidigt!Schtajner said:Se det som ett extra nivå att skruva upp i svårighetsgradVitulv said:Haha, ja. Jag fick för mig att jag skulle spela en bard och det har jag redan börjat ångra.Ond bråd död said:Jag hade glömt hur dödligt det var. Kanske en miss att inte göra en fighter som huvudperson.
Quicksave/quickload sitter i ryggmärgen sen jag var typ tio...Elmrig said:Vilken svårighetsgrad spelade du på?
Det är givetvis en fråga om "flyt" med täningsslagen och ibland klarar man sig bra men även sjunde genomspelningen, och det efter att ha varit intresserad av optimering, att "göra allt", speed runs, etc, är fortfarande en studie i quickload/quicksave om det inte ska till en sjuhelsikes massa grinding.
Lysande mindsetÜbereil said:Quicksave/quickload sitter i ryggmärgen sen jag var typ tio...Elmrig said:Vilken svårighetsgrad spelade du på?
Det är givetvis en fråga om "flyt" med täningsslagen och ibland klarar man sig bra men även sjunde genomspelningen, och det efter att ha varit intresserad av optimering, att "göra allt", speed runs, etc, är fortfarande en studie i quickload/quicksave om det inte ska till en sjuhelsikes massa grinding.
Kanske så ser jag det som självklart att det tar ett par försök innan man lyckas med något och att det är det som gör att jag inte ser spelet som svårt.
Übereil
What krank said. Och ja, de har gjort nåt åt upplösningen. Mer än vad som redan finns i moddar är väl dock inte ändrat, iaf i den vägen.krank said:BG1 och BG2 använder samma motor men i olika versioner. Jag HOPPAS att de gjort något åt upplösning och så; annars håller jag mig nog till att spela BG2-moddprylen som gör att man kan köra BG1 med BG2's motorversion.Vitulv said:Hmm, va? Nä det är väl samma grafikmotor som det gamla BG1?GnomviD said:Jadå. Jag har inte kört igenom BG tidigare, och det är ju i mångt och mycket samma spel. Det som tippar över lite är väl att de uppdaterat grafikmotorn till den bättre från BG2 och lagt in mer klasser och så.Jocke Kofot said:Är det nån ide att börja med om jag inte kört igenom BG tidigare?