Vilken skitchrull said:Jag köpte det precis för att kolla hur det flöt på första generationens iPad.
Gör inte det. Det flöt så dåligt att det inte ens går att överföra, eftersom jag inte har iOS 6.0 eller senare. För att första generationens iPads inte går att uppgradera förbi 5.1.1
Vänta förresten! Om man läser informationen om BG i appstore så står där att stöd för iPad 1 är på g!chrull said:Jag köpte det precis för att kolla hur det flöt på första generationens iPad.
Gör inte det. Det flöt så dåligt att det inte ens går att överföra, eftersom jag inte har iOS 6.0 eller senare. För att första generationens iPads inte går att uppgradera förbi 5.1.1
Alla borde unna sig en en ny Padda. Om likvida medel finnes.Vitulv said:Vilken skitchrull said:Jag köpte det precis för att kolla hur det flöt på första generationens iPad.
Men se det som att du har en legitim anledning att köpa en ny padda!
Eller en Galaxy Tab. BG kommer ju till Android snart också... =)Arfert said:Alla borde unna sig en en ny Padda. Om likvida medel finnes.
Absolut! Bioware har varit bland de bästa i branschen på det där länge.Vitulv said:Det där normtestet. BG skulle nog klara sig ganska fint i det.
Jag tycker att BG överlag hanterar normer/genus på ett fantastiskt sätt. Persongalleriet är lysande utan att kännas krystat - och det är ett 14 år gammalt datorspel.
Absolut, men jag tycker att det är värt att uppmärksamma då BG är på tapeten igen. För att vara ett spel från nittiotalet (då genus inte var något som diskuterades inom rollspelshobbyn (och definitivt inte inom datorspelshobbyn)) så är BG ljusår framför mycket annat inom genren.Laowai said:Men bioware/black isle har väl alltid varit rätt framme med sånt? De kanske inte har haft genus som direkt agenda, men de har ju alltid gjort spel som går precis lika bra att spela vare sig du är man eller kvinna, både som faktisk spelare, men även ens PC.
Gjordes alla spel/filmer/böcker/reklamer/whatever som bioware/black isle gjorde spel så skulle inte genus behövas.
Jag mailade apples kundtjänst och fick pengarna tillbaka!Vitulv said:Vilken skitchrull said:Jag köpte det precis för att kolla hur det flöt på första generationens iPad.
Men se det som att du har en legitim anledning att köpa en ny padda!
Nice, då blir det nog av att köpa spelet ikvälllasergreger said:Jadå, det funkar finfint. Bättre upplösning är ju toppen! Lite krångligt att man bara kan spela flera över TCP/IP just nu, men de jobbar på en modernare lösning där man kan skapa och leta spel
Japp, kan kraftigt rekommendera det. Dock en stor varning. Glöm inte bort att ni har partners/barn/(stoppa in någon som undrar vart ni tagit vägen) då dessa konstiga individer lätt missförstår att pappa/fru/pojkvän/(stoppa in ert namn) ständigt sitter framför datorn och anklagar er för att älska datorn mer än dem. Tro mig, efter 24 h spelande på 4 dagar hörde jag (över bruset från datorfläkten blandad med den klassiska BG musiken) min fru fråga, med lätt irritation i rösten, om jag tänkte hjälpa till att laga maten eller om jag skulle fortsätta att knappra på datorn.Vicotnik said:Nice, då blir det nog av att köpa spelet ikvälllasergreger said:Jadå, det funkar finfint. Bättre upplösning är ju toppen! Lite krångligt att man bara kan spela flera över TCP/IP just nu, men de jobbar på en modernare lösning där man kan skapa och leta spel
Spelet är inköpt, och tiden försvan vänligt fort igår, vilken nostalig det var att starta upp spelet och åter igen höra musikenJ_L_Seagull said:Japp, kan kraftigt rekommendera det. Dock en stor varning. Glöm inte bort att ni har partners/barn/(stoppa in någon som undrar vart ni tagit vägen) då dessa konstiga individer lätt missförstår att pappa/fru/pojkvän/(stoppa in ert namn) ständigt sitter framför datorn och anklagar er för att älska datorn mer än dem. Tro mig, efter 24 h spelande på 4 dagar hörde jag (över bruset från datorfläkten blandad med den klassiska BG musiken) min fru fråga, med lätt irritation i rösten, om jag tänkte hjälpa till att laga maten eller om jag skulle fortsätta att knappra på datorn.Vicotnik said:Nice, då blir det nog av att köpa spelet ikvälllasergreger said:Jadå, det funkar finfint. Bättre upplösning är ju toppen! Lite krångligt att man bara kan spela flera över TCP/IP just nu, men de jobbar på en modernare lösning där man kan skapa och leta spel
Det finns bara tre musikbitar som får mig att stanna upp:Vicotnik said:...åter igen höra musiken