Nekromanti Basic Fantasy, svenskt namn?

olaberg

Hero
Håller på med en svensk översättning av Basic Fantasy (http://www.basicfantasy.org).

Önskar att det funnes ett bra namn på svenska. Nörden i mig vill kalla det för "Basal fantasi", men det är inte vad jag kallar ett bra namn.

Har den samlade forumfantasin ett bättre förslag?

Zire

Swashbuckler
Du kan nog inte översätta fantasy.. så 'enkel fantasy' kanske?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag vet inget alls som spelet basic fantasy, men om det är vad det låter som föreslår jag namnet "Vaniljfantasy".

/tobias

Arfert

Facit
kul, säg till om du behöver layout och/eller illustrationshjälp.. fast du kanske ska använda befintlig?

Kommer inte på nåt bra namn just nu, men ska fundera på det...

Arfert

Facit
som jag sa, det var en snabbskiss för att illustrera hur jag menade att en sådan logga kan presenteras, inte den färdiga loggan (som givetvis ska se helt annorlunda ut).

Men jag använder ingen av de där typsnitten i Saga, by the way... Det gär var Martel och Trajan, i Saga använder jag enbart Golden Cockerel (utom loggan som är handskuren i linolium från början).

Dimfrost

Special Circumstances
Ja, det låter bra. Det låter precis lika mördande tråkigt som "Basic Fantasy". :gremgrin:

/Dimfrost

Arfert

Facit
Duh. Det var ju själva grejen med det namnet... Att det ska vara "torrt och genersikt"... annars kan man ju ha nåt flippat hittipånamn som "Hubbahbubba".. :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Jag skulle vilja säga som on bråd död säger, att du anvämder standartfantasy. Det tycker iaf jag låter som en bra översättning

Dimfrost

Special Circumstances
Ja, jag var alltså inte ironisk. Det är en bra översättning av ett ohyggligt tråkigt namn.

/Dimfrost

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Efter att ha granskat produktens engelska utgåva är mitt förslag:

Rollspelet Fantasy

Den som ser häftet begriper raskt vad det handlar om.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
För tråkfaktor gillar jag "Grundläggande Rollspels-produkt". Det ska sedan marknadsföras med ett fruktansvärt anonymt omslag, ungefär som Konsums Blåvittprodukter.

Nightowl

Champion
Jag planerade faktiskt att ge ut ett enkelt universalrollspel som skulle heta Rollspelet Rollspel och ha ett omslag i blåvitt en gång i tiden (läsa 90-talet).

Erik