qbasic!
i n1 stod det att basic inte var ett proggerspråk. sen har jag oxå läst att det ska användas i omloppsbana. men jag har för mig att det är ultra-slang nummer ett oxå, och att det används av folk på gatan..
som jag ser det är det ett jätte"språk" som egentligen ingen talar, bara det att alla förstår det och alla kan det och alla använder det.. denhär texten motsäger sig lite, men tänk er en ett par enorma metropoler där människorna har blivit uppfödda med folk som alla pratar olika språk.. efter ett tag så springer dagisbarnen runt och skriker "jalla, jalla!".. så ser det ut redan idag, flera generationer av sånnt gör att basic antagligen så smått breder ut sig.. umhj.. visserligen borde det bara breda ut sig i medelklassen och neråt, de övre klasserna får nog en snobbig accent av urspråket.
hur låter det då..? antagligen som dendär munken i "röd ros" eller vad filmen nu hette.. "ich, want.. guleböj!"
och.. h[-å]: vad är eurolingo? vad består det av? som basic bara det att det endast består av europeiska uttryck?
min kusin pratar nog redan på början till basic.. hon är bara.. fem (?) år gammal.. och när en annan plastkusin till mig blir arg börjar han babbla på spanska.. och alla andra språk han lärt sig på dagis =O)
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]