whee.. jag håller på och läser om BBS'er just nu och det slog mig vilken likhet det var på dem och neotechs cyberrymd.. i bbs'ernas värld kallas datorerna för deck, de använder sig av doors som man kan använda sig av för att komma till en annan BBS server (shadowrun eller vad!?).. personerna som kör sina bbs'er kallas för sysopar.. dessutom verkar det som om det finns massor av små försvarsprogram (isar).. dessutom verkar det som om det faktiskt går att bränna folks modem (ick! altså, blackICE eller offenciva program finns altså.. det verkar i alla fall som om det finns, jag kan ju ha fel).. det finns ju en hel kultur med små phreakers därute, och de verkar ju verkligen vara den typen av hackare som finns i neotechs cybernät..
eller det kanske bara är jag som flummar runt som vanligt? /images/icons/tongue.gif
ta en titt på bbs'erna och låt er inspireras till era cyberrymdsäventyr..
var har alla tagit vägen? har ni tappat sugen efter rollspel eller? till neogames: om spelarna på forumet slutar skriva kan det vara ett tecken på att det börjar gå utför!! se till att göra nått tufft så att alla blir glada nu =o)
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
eller det kanske bara är jag som flummar runt som vanligt? /images/icons/tongue.gif
ta en titt på bbs'erna och låt er inspireras till era cyberrymdsäventyr..
var har alla tagit vägen? har ni tappat sugen efter rollspel eller? till neogames: om spelarna på forumet slutar skriva kan det vara ett tecken på att det börjar gå utför!! se till att göra nått tufft så att alla blir glada nu =o)
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]