Nekromanti Behöver lite tips till variation, vad är bäst?

Kornella

Warrior
*skrattar ihjäl mig*

"Andra Eon-spelare är också en mycket intelligent och kulturellt berikad skara människor med skönt avslappnad distans till spelhobbyn. Detta borgar för att man kommer skaffa sig massor av trevliga bekantskaper på konvent och andra Eon-fyllda tillställningar."

Som sagt Rising är ett geni, kanske dags att grunda en fan-club? Finns det någon som kan ironi som Rising?

Nella

Skuggvarg

Hero
Re: Spel som jag tycker är dåliga:

Tycker du verkligen att GURPS är så uselt?

/Skuggvarg - kan inte riktigt hålla med

Skuggvarg

Hero
*garvar*

Jag kan inte låta bli att felcitera lite:

Nånånå, nu lägger vi ned den här OT-diskussionen och konstaterar att det rymms mer i Rising än vad som möter blotta ögat
Rising har dolda magsäckar. :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

/Skuggvarg

Troberg

Sinister eater

Tycker du verkligen att GURPS är så uselt?

/Skuggvarg - kan inte riktigt hålla med
Håller inte heller med, och tycker dessutom att kritiken/ironin till stora delar var dåligt underbyggd.

Enda delen av kritiken jag egentligen känner igen rör illustrationerna, men det stör inte mig. Om det var upp till mig så skulle man kapat illustrationer helt (bortsett från omslag och de illustrationer som är nödvändiga). Jag är kapabel att läsa en bok utan bilder, på min tid fick vi lära oss det i skolan. Dessutom skulle det ge en billigare produkt.

Kan det helt enkelt vara så att Risings tankesätt inte är anpassat för GURPS? Olika människor tänker olika, en del i ord, en del i bilder och en del i strukturer (jag). Detta återspelar sig i val av rollspel och att ett spel inte passar ens egen begreppsvärld innebär inte att det är dåligt.

Kolla upp fakta innan du kritiserad och basera kritiken på dessa fakta.

Mask_UBBT

Hero

Hitta på själv behöver jag inte köpa ett spel för :gremwink:

Men vad jag menade var att man inte har underlag för mycket annat än dungeoncrawlving och mystiska skogsväsen i många äventyr. Visst, man kan hitta på själv, men jag tycker inte om att vara tvingad att göra det...

w176

Förlorad dotter
Re: Vad är: Rebell, rolig och rättrådig?

Jag har aldrig hajjat varför just blodsugarna är så tuffa...
Hela grejen med vampire är att det egentligen inte är blodsugarna som är grejen utan det är egentligen ett spel om politiskt intrigerande och värderingar de andra är mest utsmyckningar för att göra det hela mer intressant.

/Elin nihilist och förtjust i Vampie

Blippe

Warrior
Re: Vad är: Rebell, rolig och rättrådig?

Hela grejen med vampire är att det egentligen inte är blodsugarna som är grejen utan det är egentligen ett spel om politiskt intrigerande och värderingar de andra är mest utsmyckningar för att göra det hela mer intressant.
Varför då ha med vampyrerna, jo för ovanstående reaktioner... eller år det bara en enkel fasad för att lura in folk i ett "bra" rollspelande, hmmm....

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Herr Nils rollspel

"Men han säger ju själv att han inte kan/vill skriva."

Att han åtminstone kan skriva har han ju bevisat vid åtskilliga tillfällen. Han kan rentav skriva mycket bra, vilket säkert de flesta håller med om. Tyvärr tror jag snarare att det är viljan som saknas. Men han håller faktiskt på med ett tillbehör till Ars Magica som verkar mycket lovande.

Blippe

Warrior

Äsch, vem spelar spelen som det faktiskt står i böckerna??

Jag tycker inte det säger mycket att jämföra regler, eftersom alla spelgrupper har sin egen...jämför världar istället (då slipper jag dessutom intressera mig för diskussionerna)

om du inte förstår vad som menas med detta, messa!