Nekromanti Behöver lite tips till variation, vad är bäst?

Skuggvarg

Hero
Re: Du har en liten poäng...

Jo, det påståendet kan jag hålla med (men jag ogillar ordvalet).

/Skuggvarg - börjar tröttna på det här nu

Skuggvarg

Hero
Re: Fnisseli... [OT] + [oviktigt]

Gratulerar (kan säkert också ses som förvirrande).
Men Rising lär väl knappast vara lesbisk, vad är en keystylare?

/Skuggvarg

Eksem

Champion

Haha, mycket snack för lite resultat alltså :gremwink:
Olyckligtvis tror jag inte att det kommit något gott ur den här diskussionen alls... förhoppningsvis har jag lärt mig att jag måste förklara lite tydligare vad jag menar. Lite mer diplomatiskt också kanske.

Skuggvarg

Hero

Something like that, maybe...
Hur som helst tror jag inte BrickuS (som startade tråden) tyckte vår diskussion var varken bra, informativ eller övertygande på något sätt.

/Skuggvarg

Rising

Vila i frid
Re: Förklara dig! [NT]

"Vad är meningen med detta underliga skämt? Är Rising transa?!?"

Det hade varit roligare om du utbrast "Nävanu!? är Rising hip hoppare?!"

He he... Nä, vi berättar inte. Det är så roligt när ni är förvirrade. Är Rising knarkare? Är inte Rising en tockis? Är Rising det och det och si och så? osv... Det måste vara alla dokusåpor som fått er att tro att ni hela tiden måste ha alla fakta om folk hela tiden.

Det är bättre att vara lite laid back och ta det lugnt.

/Rising
keystylarflata

Vindhand

Myrmidon
Re: Spel som jag tycker är dåliga:

Utan att man måste sända sina rollpersoner upp i bergen eller träsken, som följd av att de platserna är de enda platserna som är beskrivna...

Säg efter mig: "Man kan hitta på själv."

Förr i tiden fanns det folk som drog nytta av det lilla som publicerats och hittade på egna saker vid behov. Numera verkar folk ha en "Du kan inte gå dit, det är inte publicerat än!"-attityd. Tragiskt :gremfrown:

Sodivra

Champion
*Puff, puff*

Min gode Watson, det är helt klart så att Rising stylar om sig till tjej i chatterna med ett "keyboard", och någon eller några gånger har det hänt att han börjat ragga på tjejer, i tjejidentitet, också. Det har han ju berättat om förr, se här:

Sodivra

Champion
Men du!

Om du nu bor i Stockholm (Nästan) så borde det ju inte vara såååå svårt att ragga spelare till en extra spelgrupp.. Du kan ju börja med Storuggla, han har redan Nobilis!

Dessutom, som boken säger så "finns det inget roligare än att spela Nobilis med sina vänner.. Inte ens en enhörningsritt slår det! Däremot, bla bla, förhinder, bla bla, spela online.."

Sodivra

Champion
Och nu!

Och nu så skriver han ett inlägg där det står
"Tusan också, jag som trodde att ni inte skulle fatta nånting! Men du listade ut det på en gång.. Nåja.

/Rising
som kanske borde vara mer subtil med ledtrådarna.."

Arvidos, VET. Eftersom jag är Yuri!
Dessutom vill jag poängtera att jag inte kollar på såpor.

Rising

Vila i frid
Re: *Puff, puff*

"det är helt klart så att Rising stylar om sig till tjej i chatterna med ett "keyboard", och någon eller några gånger har det hänt att han börjat ragga på tjejer, i tjejidentitet, också."

Njaej, riktigt så perverterad är jag faktiskt inte... Att man inte vet vad "keystyle" är på ett nördforum är däremot rätt kul...

Nånånå, nu lägger vi ned den här OT-diskussionen och konstaterar att det rymms mer i fenomenet "Rising" än vad som möter blotta ögat...

/Rising

Sodivra

Champion
Åkej då.

Äsch, men det var kul att låtsas veta iallafall.. :)
Efter att ha kollat lite på forum så verkar keyboard (som i synt) vara det som menas med keystyle..

Rising

Vila i frid
Re: Åkej då.

"Efter att ha kollat lite på forum så verkar keyboard (som i synt) vara det som menas med keystyle.."

Mmmnej, Hip hop skall det vara. "Keystyles" är raptexter som man lägger upp på nätet för allmän beskådning utan att man sedan spelar in dem som ljudfiler. Keystylare har väldigt låg status och anses vara ett gäng töntar som sitter och plonkar ned hårda gangstertexter med värsta attityden framför datorn, men som sedan inte vågar gå ut när det är mörkt ute. Typ.

Vad nu detta har med mig att göra kan man fråga sig, men det är inte så konstigt som det låter. Nå, inget som vi ska diskutera i OT-trådar här iaf. Du är ju moderator och måste föregå med gott exempel.

Hej svejs

/Riz
som dock tycker att Arvidos version var festlig.

Sodivra

Champion
Inget mer!

Nå, inget som vi ska diskutera i OT-trådar här iaf. Du är ju moderator och måste föregå med gott exempel.

Ja, jag diskuterar ju inte det här egentligen.. Jag bara postar kommentarer som du är fri att svara på.. Men nu blir det inget mer!

ripperdoc

Myrmidon
Re: Spel som jag tycker är dåliga:

Äsch, vem spelar spelen som det faktiskt står i böckerna?? :gremwink:

Jag tycker inte det säger mycket att jämföra spelvärldar, eftersom alla spelgrupper har sin egen...jämför regler istället (då slipper jag dessutom intressera mig för diskussionerna) :gremlaugh:

/RipperDoc - (random word) = Terz Cirza

walium

Ganska töntig, faktiskt
Rising, rebellen!

"Världen är härligt enkel att sätta sig in i och är inte fylld med en massa pseudovetenskapligt nonsens som man kan förvänta sig av ett gäng torra akademiker som ska försöka sig på att skapa en fantasifull och inspirerande sagovärld."

Det finns faktiskt ganska många rollspel som antingen är skrivna av snustorra akademiker eller baserade på böcker av snustorra akademiker. Tolkien var säkert en riktigt pajas efter ett par tequila shots. :gremsmile:

"/Rising som hade skitkul när han skrev det här inlägget."

Har du gjort din dagliga insats för att att bekämpa det ondskefulla Neogames-imperiet nu eller?

Egentligen skulle jag skrivit något riktigt dräpande, men eftersom mitt sinne för elakheter verkar ha svikit mig så nöjer jag mig med att hötta med näven och säga "Fy, Rising!".

walium

Ganska töntig, faktiskt
Attack the enemy

"Det finns nog inte så många svenska rollspel som är skrivna med en akademisk noggrannhet eller ens baserats på grundläggande akademisk källforskning. De flesta är skrivna av sevdo-akademiker och allmänna besserwissrar eller förstå sig påare."

Just därför borde du ta ditt ansvar som vapenexpert och skriva ihop det ultimata rollspelet. :gremsmile:

Basenanji

Postd20modernist
Vad är: Rebell, rolig och rättrådig?

Svar: Rising

Ååh, jag har inte spelat Werewolf, men vad jag garvade!

Jag måste få fylla på med:

Vampyr-spel
Åh. Suck. Kan inte ens med de tecknade serierna. Min SL sa så här:
"-Det tuffa är att din vampyrklan liksom är motståndare till en annan och nu är det fejd, liksom! Schysst va?
-Jaja, men vad ska vi göra då? Har vi något uppdrag?Finns det någon intrig här, eller?
-Omme! Först får du ju leva dig in i rollen som vampyr, du har levt i 700 år och nu är det fejd med..."
Jag har aldrig hajjat varför just blodsugarna är så tuffa...

Det räcker med alver.

/Basenanji