Mogger
Hipsteranka
Jag läser om det här överallt, men fattar inte alls vad det är för ett spel. Ok, det är rymden och det finns spldater. Men, vad gör man?
Och, så klart, hur gör man det?
Och, så klart, hur gör man det?
Det är ett bäst spel, det är vad det är.Måns said:Jag läser om det här överallt, men fattar inte alls vad det är för ett spel.
Svar ett: Man skjuter utomjordingar, går upp i level, skaffar sig häftigare vapen, och (ibland) dör.Ok, det är rymden och det finns spldater. Men, vad gör man?
Svar ett: Genom ett välbyggt och småspeligt stridssystem som är enkelt att använda och ger upphov till intressanta avvägningar.Och, så klart, hur gör man det?
Du är inte den ende. Flera har påpekat det, och jag skulle bli förvånad om det inte var fullständigt medvetet. Citatet har en viss relevans när man kommer djupare in i spelet. Officiellt sett så står det för "3rd army, 16th brigade", som är brigaden man är med i.Mekanurg said:Marklig titel pa ett rollspel. Jag kom omedelbart att tanka pa det har. Men sa har jag hyperaktiva associationsbanor.
Var det den här?Dimfrost said:Jag minns att jag har sett i en tråd på Story Games att det var meningen, men jag kan inte hitta den tråden nu. Det var i alla fall författaren som skrev det där.
Hmm...Jag hade tänkt skita i SSK, men nu funderar jag på att ta ett tidigt tåg upp och åka hem med det sista. Eller kanske ragga en plats i någon bil.Genesis said:Åkej, så jag kör ett 3:16 med Måns, Dimfrost, soda och Arvidos som spelare på SSK, då, eller?
(awesome)
Space Marines!!!!Rising said:Well... Jag ser inte riktigt vad ni ser, men jag hoppas ändå att det här bringar lite klarhet för er som till skillnad från mig tycker att det här verkar häftigt.
Låter bra. Klubba bara dag, jag har nog bara möjlighet att komma en utav dagarna, så clearar jag på hemmafronten.Genesis said:Åkej, så jag kör ett 3:16 med Måns, Dimfrost, soda och Arvidos som spelare på SSK, då, eller?
(awesome)
Nä fan, SJ vill 1600 för det. Så kul kan det inte vara. jag väntar till Gothcon, eller kanske Borcon.Måns said:Hmm...Jag hade tänkt skita i SSK, men nu funderar jag på att ta ett tidigt tåg upp och åka hem med det sista. Eller kanske ragga en plats i någon bil.Genesis said:Åkej, så jag kör ett 3:16 med Måns, Dimfrost, soda och Arvidos som spelare på SSK, då, eller?
(awesome)
Om du inte får plats i någons bil, då? Någon måste väl åka från GBG till Stockholm för SSK?Måns said:Nä fan, SJ vill 1600 för det. Så kul kan det inte vara. jag väntar till Gothcon, eller kanske Borcon.
Det låter som en date!Genesis said:Annars så har jag funderat på att fixa till ett par rekryteringsaffischer för Terranska Expeditionskåren och smälla upp över hela GothCon, när det blir så dags. Och helst hitta en uniform att spelleda i, samt tvinga alla som skall vara med att skriva på kontraktet ...
Du har ett ... speciellt liv.Måns said:Det låter som en date!Genesis said:Annars så har jag funderat på att fixa till ett par rekryteringsaffischer för Terranska Expeditionskåren och smälla upp över hela GothCon, när det blir så dags. Och helst hitta en uniform att spelleda i, samt tvinga alla som skall vara med att skriva på kontraktet ...
Ja.Dnalor said:...kan jag ta Måns' plats?