wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Fritt fram.
Du som gjort bilden?pappa;n204555 said:
Dwal Kragella Elgnidottir av Parakvand
System: Warhammer Fantasy Roleplay 2nd edition
Kampanj: The Enemy Within
Adlig dvärg från djuphamnfästet Barak Varr söder om det vilda Border Princes. Kragella var ämnad att giftas bort till en briljant flygingenjör i Karak Norn, men vägrade bestämt från dag ett och när diligensen mot flygborgen överfölls av grönskinn passade hon på att i tumultet fly undan och söka sin egen lycka i Imperiet. Nu slits hon mellan en hoppfull strävan efter ett nytt liv, och ånger och oro för att ha lämnat sitt gamla. Framförallt för att ha låtit sin klan och ätt tro att hon är död. Hennes far kommer att gå till krig för att hämnas henne.
Kragella tar inte skit från någon, men är heller ingen adelsstropp. Hon har fått smak på det hårda, karga livet i vildmarken och känner en oerhörd lättnad över att få slappna av bland det enkla folket, även om hon kan uppfattas som nedlåtande, burdus och i många fall enormt oerfaren.
Löst baserad på Violet i Rat Queens.
Nej, den är snodd rakt av från Miguel Regodón som ritat den för Paizo och Pathfinder tror jag..113;n204558 said:Du som gjort bilden?
Din munk har alltså ägnat väldigt mycket tid åt att lära sig många olika aspekter av vishet. Låt honom dela med sig av all dena vishet i allr han gör.Jocke;n204576 said:Hjälp mig, Bullen!
Det viktigaste borde ju vara att övertyga någon stackare om hur viktigt allt detta har varit för dig, så att du sedan kan lura denne att göra samma livsresa (den så kallade munkiska nollningen lvl 1-7). Så, eftersom du har haft det jävligt svårt och konstigt kan du ju inte bita i det sura nederlagsäpplet och erkänna att det förmodligen även var förgäves... fejka upplysning och visdom!Jocke;n204576 said:Hjälp mig, Bullen!
Ersättare för den kortlivade men ändå legendariske Glenn, även han med tvåhandssvärd.Zoth-Ya;n204612 said:Stadsvakten Riddar Bobbo
Nihilist-munk! Inget spelat någon roll i det stora hela. Alla är vi bara kuggar i det stora maskineriet. Moral? Det goda? Allt är bara ord givna sin mening av obetydliga människor som aldrig kommer påverka världsalltets fortsatta rörelse.Jocke;n204576 said:Jag får inget styr på min rollperson.
D&D 5:th ed - Horde of the Dragon Queen
Monk
High Elf
Hashan Windswept är till utseendet en kombination av alla slags munkar. Slåss och skriver kalligrafi som nån slags kungfu munk, ägnar sig åt olika former av självspäkning, oftast med ett sånt där taggigt bälte spänt runt ena benet som, jag inte minns vad de heter. Bär nån slags kläder inspirerade av munken i diablo 3. Har spenderat lång tid ensam i öknen och har burit en fastlåst järnmask över huvudet som tog bort all yttre stimuli under många år av sin träning. Han har också haft klassisk munkkåpa med ett rep som livrem när han var av lägre level.
Men jag har ingen aning om hur han beter sig. I alla fall inte utanför strid. Jag fattar inte hur han ska vara, vad han ska prata om eller vilken åsikt han ska ha i olika frågor. Jag förstår inte hur han interagerar med folk, ens för så vardagliga saker som att beställa mat på ett världshus. Det känns på nått sett som att jag inte kan rollspela honom.
Hjälp mig, Bullen!
Vad gjorde han för att bli utslängd? (Innan han började pola med sabriska drakar, då... :winkCelledor;n204619 said:Fehan Kranavir Tzalvano (Eon)
Thalastisk nekromantiker, banlyst ifrån Thalamur och livnär sig officiellt som asharisk-thalastisk tolk/översättare. Han är inte ond och har även kunskap om geo- och biotropi. Ålder kommer allt snabbare ikapp hans planer att utöva hämnd så han har börjat leta efter hemligheterna till evigt liv genom att bli en Lich. Han har en stav av drakben som givits som gåva ifrån draken i Consaber efter ett äventyr.
Varför kan man bara gilla en gång?Henkedge;n204649 said: