Jag har massor med projekt och knåp. Massor.
Men de som är hetast för stunden är:
* Ordna ett knytkonvent före jul. Det går ganska mycket av sig självt nuförtiden, folk vet vad de skall göra. Men det går ändå en del ansträning att tjata lite försiktigt om saken så deltagarna inte glömmer bort att anmäla sig och skriva upp spel.
* Skriva ett äventyr till knytkonventet. Witch Quest skall spelas, och det har framförts önskemål på jul/Lucia-tema. Det skall vara några 13-åriga häxor, deras katter, och det skall sluta lyckligt. Resten är ett enda mörker just nu.
* Det är Naga Demon-utmaning, jag har 19 dagar på mig att få klart mitt bidrag: Ett kortspel om karoliner som slåss mot moskovitzombies. Själva mekaniken finns klar i huvudet, men det måste byggas kort och... öhh... speltestas iaf en gång. Kanske blir det bortprioriterat, kanske blir det ett spel av det. (Gränsfall till rollspelsrelaterat, medges, men ändå...)
* Solvebring vill att jag skriver klart The Academy, rollspelet om ungdomar på internatskola. Det vill jag också, men reglerna vill inte falla på plats. Jag plockade isär den tidigare versionen, och nu blir det bitar över varje gång jag försöker få ihop det igen. Alla bilderna är färdigmålade dock.
* Jag lyssnar på Kayaks platta Merlin - Bard of the Unseen på repeat, för det finns ett kung Artur-rollspel i mig som vill ut. (Förmodligen en variant på Montsegur 1244, precis som The Daughters of Verona var. Fast några lån ur Zombie Cinema.)
* Efter att ha släppt 0e avsnittet av en Nordnordost-podcast är jag sugen på att göra första avsnittet. Frågan är om jag skall hålla låda själv, eller försöka få till någon sorts samtal med en gäst eller annan NNO:are? Och vad jag skall prata om, natch.