Nekromanti Berätta om dina knåp och projekt!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag vill höra (se?) vad du pysslar med på spelfronten. Inte faktiskt spel, utan förberedelser. Saker som spelmakande, äventyrsskrivande, props, minis och annat knåp. Det behöver inte nödvändigtvis vara färdiga eller ens halvfärdiga projekt. Om du så bara har lite diffusa planer på att göra något, berätta om det!

Ser du någon som pysslar med något coolt, skriv det! Om folk visar intresse så ökar chansen att man får klart sitt projekt.

Stjärnskott

Veteran
Jag försöker göra snygga identitetshandlingar till en WW2 kampanj, om det är såna du menar...

wilper

Coolt! Skall de vara rollformulär? Eller mer som rekvisita för att öka känslan av närvaro?

Stjärnskott

Veteran
De är tänkta att vara rekvisita när rollerna skall infiltrera det tredje riket sådär, så jag har knåpat lite med dem.

Jag har gjort ett prov hittills som jag har skrivit ut på fotopaper och skurit/häftat ihop. Jag har dock haft lite problem att hitta ett bra papper för omslag...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag knåpade ihop ett rollformulär härom dagen. Sitter otåligt och väntar på respons från han som ska ha formuläret, men det är ingen email-fantom. Tiden går långsamt när man vill ha svar!

Förra rollformuläret jag gjort finns numer på RPG.now för gratis nerladdning. För besväret att knåpa det fick jag en X-plorers-box, för jag var bäst. :gremsmile:

Utöver det funderar jag på att dona ihop en översättning av regelsammanfattningen från A Taste For Murder eftersom jag faktiskt glodde i boken under omgången jag höll i på SävCon.

wilper

Jag har massor med projekt och knåp. Massor.

Men de som är hetast för stunden är:

* Ordna ett knytkonvent före jul. Det går ganska mycket av sig självt nuförtiden, folk vet vad de skall göra. Men det går ändå en del ansträning att tjata lite försiktigt om saken så deltagarna inte glömmer bort att anmäla sig och skriva upp spel.

* Skriva ett äventyr till knytkonventet. Witch Quest skall spelas, och det har framförts önskemål på jul/Lucia-tema. Det skall vara några 13-åriga häxor, deras katter, och det skall sluta lyckligt. Resten är ett enda mörker just nu.

* Det är Naga Demon-utmaning, jag har 19 dagar på mig att få klart mitt bidrag: Ett kortspel om karoliner som slåss mot moskovitzombies. Själva mekaniken finns klar i huvudet, men det måste byggas kort och... öhh... speltestas iaf en gång. Kanske blir det bortprioriterat, kanske blir det ett spel av det. (Gränsfall till rollspelsrelaterat, medges, men ändå...)

* Solvebring vill att jag skriver klart The Academy, rollspelet om ungdomar på internatskola. Det vill jag också, men reglerna vill inte falla på plats. Jag plockade isär den tidigare versionen, och nu blir det bitar över varje gång jag försöker få ihop det igen. Alla bilderna är färdigmålade dock.

* Jag lyssnar på Kayaks platta Merlin - Bard of the Unseen på repeat, för det finns ett kung Artur-rollspel i mig som vill ut. (Förmodligen en variant på Montsegur 1244, precis som The Daughters of Verona var. Fast några lån ur Zombie Cinema.)

* Efter att ha släppt 0e avsnittet av en Nordnordost-podcast är jag sugen på att göra första avsnittet. Frågan är om jag skall hålla låda själv, eller försöka få till någon sorts samtal med en gäst eller annan NNO:are? Och vad jag skall prata om, natch.

wilper

Coolt!

Jag väntar med spänning på The Fog of War, för tydligen skall jag hacka det till ett spel om kattflickor och mecha.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hum, where to begin... Det jag jobbar mest aktivt på är väl More than Human, just nu. Där sitter jag och pillar med ett skelett som sedan ska bli wikisidor. Det är framför allt spelvärld, alltså, och målet är att ha rikligt antal fästytor.

Jag funderar också på vad jag ska företa mig härnäst i min kampanj i sagda spel, men det kan jag såklart inte fördjupa mig i. Spelarna finns ju på forumet.

I bakhuvudet rullar Invasion vidare, även om ganska lite konkret arbete utförs.

Sen har jag väl en 10-12 andra rollspelsprojekt också, men de ligger lite på is tillsammans med de brädspelsidéer jag haft men inte realiserat.

Jag tänker också mycket på rollperson.se och skriver ner nya funktioner jag vill ha, men det har inte hänt så mycket på sistone (eller ja, för ett par veckor sedan fixade jag nyhetssystemet, och åtminstone den grundläggande loggan är på plats...)

Mukwa

Swashbuckler
Jag lyssnar på Kayaks platta Merlin - Bard of the Unseen på repeat, för det finns ett kung Artur-rollspel i mig som vill ut. (Förmodligen en variant på Montsegur 1244, precis som The Daughters of Verona var. Fast några lån ur Zombie Cinema.)
Mer musikalisk inspiration: Excalibur (Spotify-länk)

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag har precis börjat jobba med att bygga upp en spelförening i Lund och förhoppningsvis spelleda för några nyfikna nybörjare i vinter. Sedan siktar jag också på att arrangera lajv i sommar, även om jag just nu i november inte har mycket tid att delta i förberedelserna.

Jocke

Man med skägg
Jag skriver lite löst på ett äventyr till TenknoChock,där de olika gängen och grundkonflikten är klar, emn allt annat sak göras. Planerar att skriva ett första utkast klart under julen.

Sen så fundera jag mycket på en annan sorts fantasyspel också, men det finns inte så mycket att gå på ännu. Det ska vara mer He-man och Final fantasy (och kanske det mörka tornet) än sagan om ringen och wfrp.
Jag vill att gruppen ska rita kartan till värdlen tilsammans och att fantasy ska spela mer på fantasi än "medeltid med magi och alver"

Eksem

Champion
Jag gör en löpande konvertering av Dark Sun-kampanjen Dragon's Crown till DnD4E. Det inkluderar förutom stats och en justering till 4E-tempo också noggrant utvalda minis, inköp av tredimensionella dungeonväggar, ritande av hexkartor, egna slumptabeller för ökenresor samt allmänt illustrerande av statyer et al.

Ett kommande projekt är att konvertera Vornheim och gamm-DnD till ett exoploration-baserat cyberpunk-spel. Behöver bara tid. Och en spelgrupp. Och tid.

Mukwa

Swashbuckler
Jag knåpar ihop en lagning av Vampire: The masquerade med nya regler, förändringar i världen... men varje gång jag förändrar nåt inser jag att det egentligen är väldigt bra precis som det är... fast, jag blir aldrig nöjd ändå...

Annars klurar jag på ett varulvsspel (forum-maffia alltså) med M2089-tema.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Svarte faraonen said:
Jag har precis börjat jobba med att bygga upp en spelförening i Lund och förhoppningsvis spelleda för några nyfikna nybörjare i vinter.
Coolt! Vad får du nybörjarna ifrån? Eller alltså, har du kontakt med lite folk redan, eller ska det raggas?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
DeBracy said:
Svarte faraonen said:
Jag har precis börjat jobba med att bygga upp en spelförening i Lund och förhoppningsvis spelleda för några nyfikna nybörjare i vinter.
Coolt! Vad får du nybörjarna ifrån? Eller alltså, har du kontakt med lite folk redan, eller ska det raggas?
En kompis till min flickvän jobbar på Wickmanska gården, en ungdomsgård som drivs av ungdomstinget i Lunds kommun. Hon och hennes kille har tillsammans med några Warhammerintresserade ungdomar som brukar hänga där dragit igång en spelförening, så jag blev tillfrågad om jag ville vara med och hoppade på. På det första mötet igår visade det sig sedan att flera där var intresserade av att prova på rollspel, så jag kommer att försöka spelleda något så snart jag har tid (vilket lär vara efter att jag är klar med terminens spex).

Ögat

Hero
Konverterar du det till Dark Suns 4E? och i sådana fall, finns det någon chans att du delar med dig av ditt pyssel?

Eksem

Champion
Hurp durp, själva konverteringen har mest gått ut på att sätta ihop encounters, och samla ihop t.ex. flera situationer till få och större sådana (vilket ju passar 4E bättre, i min mening). Det består dock mest av lösblad och minnesanteckningar (och utskrivna fotokopior av statblock från Essentials MM och Dark Sun CC), så jag vet inte om det är så mycket att dela med sig av tyvärr. Jag har dock kvar alla anteckningar i en mapp, så kanske.