Och man ska veta att det var SVÅRT att kolla på anime och läsa manga på den tiden.Stenis läste mycket manga och kollade mycket anime, men exakt vad vete fan.
Och man ska veta att det var SVÅRT att kolla på anime och läsa manga på den tiden.Stenis läste mycket manga och kollade mycket anime, men exakt vad vete fan.
Ack Venus;
Hur har inte dina barn lidit? Dina djungler flämtar röda över trampade banér. Dina hjältar har flammat och slocknat, som eldflugor mot en evig natt. Dina 2000 aktiebolag redovisar åter förlust.
Ack Venus;
Att din sång skall skall rymma haubitsars toner! att din röst skall vara gråt! Att död skall vara den förnämsta skörd, dina trädgårdar kan ge! Hur grymt är inte dina fienders hat? hur ändlös inte deras ondska? – ack Venus, hur förtvivlat inte ditt krig?
Det verkar också - återigen baserat på intervjusnippets ur Äventyrsspel-boken - som att Ä kallt räknade med att de flesta av deras kunder skulle köpa deras grejor under några år och sedan när de blev äldre gå över till det bredare engelskspråkiga utbudet. Det ansågs antagligen inte realistiskt att bygga en lojal långsiktig spelarbas.Min mer generella poäng är nog närmast att det är svårare att skapa en stark bas spelare som knyter an till ditt spel om man lägger ner efter tre år än om man inte gör det. Och att Äventyrsspel i allmänhet inte prioriterade det värdet i sin utgivning..
Nä men absolut. Jag har precis samma bild. Jag tror bara inte att Äventyrsspels kalkyl var korrekt, i varje fall inte till den grad att den hade kunnat tjäna på att kompletteras med en mer lite långsiktig strategi i vissa delar.Det verkar också - återigen baserat på intervjusnippets ur Äventyrsspel-boken - som att Ä kallt räknade med att de flesta av deras kunder skulle köpa deras grejor under några år och sedan när de blev äldre gå över till det bredare engelskspråkiga utbudet. Det ansågs antagligen inte realistiskt att bygga en lojal långsiktig spelarbas.
@Magnus Seter jag är på riktigt nyfiken! Var fick du/ni namnen ifrån?Läste ni också Yukio Mishima och lyssnade på Bauhaus?
Trådnekro, sorry, men – går det att få tag på det här scenariot någonstans? Jag kollade på Alexandria, men där var det tomt. Finns det kvar i någon form, kan man tigga till sig en titt på något sätt?Mitt största minne av MC är att Boningen skrev ett otroligt bra och ambitiöst äventyr som hette Ursinnets Helgon och som fast det sattes upp tre gångner (Stockhoms Spelkonvent 2009 och 2010 samt GothCon 2010) enbart spelades av en enda grupp. Som vanligt var vi den exakta motsatsen av trendkänsliga och valde den tid då Mutant Chronicles var som minst populärt någonsin.
Äventyret byggde på en konferens på en rymdstation ovanför Venus, och att alla grupper som spelade skulle hitta på varsitt hot på marken. Varpå URSINNETS HELGON aktiveras (Cybertronics lösning på Venus-frågan) och rymdstationen kraschar - och grupperna får bekämpa de hot de presenterat.
Ja, vi skrev alltså 25-30 rollpersoner till det hela.
Foldertext:
Hittade en FAQTrådnekro, sorry, men – går det att få tag på det här scenariot någonstans? Jag kollade på Alexandria, men där var det tomt. Finns det kvar i någon form, kan man tigga till sig en titt på något sätt?
Vi får väl anta att Bauhaus är byggstilen?Läste ni också Yukio Mishima och lyssnade på Bauhaus?
Jag instämmer i det här - inte för jag skriver på det, utanför att det kan vara av intresse till podden Mutant Nova. Så har du kvar det @Jocke ?Trådnekro, sorry, men – går det att få tag på det här scenariot någonstans? Jag kollade på Alexandria, men där var det tomt. Finns det kvar i någon form, kan man tigga till sig en titt på något sätt?
Kan bara instämma. Köpte konverteringen av MC till Savage Worlds istället, trotts att det endast var grundregelboken som konverterades till SW. Resten som pdfer för 1 dollar.Om någon vill lira MC så lägger jag ut en konsumentvarning gällande Modiphius MC-version - främst reglerna då. Det är ett av de mest överlastade, buggiga, icke-tajta, obalanserade och förvirrande regelverk jag har läst. Det är mer överlastat än vad Eon 1 var (jag borde veta!).
.................
Ett av få regelsystem jag verkligen skyr och ogillar.
Savage Worlds låter idealt här. Och eftersom allt som kan köras i Savage Worlds också kan köras mer narrativt i FATE...Köpte konverteringen av MC till Savage Worlds istället
Jag instämmer i det här - inte för jag skriver på det, utanför att det kan vara av intresse till podden Mutant Nova. Så har du kvar det @Jocke ?
Det fanns aldrig något nedskrivet äventyr, efter som mycket av vår idé var baserad på hur många grupper som skulle komma. Däremot fanns det hiskligt många rollpersoner.Trådnekro, sorry, men – går det att få tag på det här scenariot någonstans? Jag kollade på Alexandria, men där var det tomt. Finns det kvar i någon form, kan man tigga till sig en titt på något sätt?