hmm.. först och främst, inga regler inblandade vid tillfället, inga tärningsslag (kanske om ¨någon tar skada, men bestäm istället). sedan så kan man ju försöka vara mer överaskande än berättande, lite "plötsligt" ibland funkar ganska bra. någonting oförutsägbart har sin rätta plats och gör att rollspelarna kvicknar till lite, förföljande av en vanlig bil som kan vara något lurt med - " plötsligt så hör ni ett klirr och sedan ett skott vina över era huvuden, det kommer från en skurk som tagit plats i baksätet och skuter genom rutan", surprise!/images/icons/laugh.gif sådant behövs, och om någon blir träffad så gör det enkelt för dig och fördröj inte handlingen, säg bara var skadan träffar och hur ont det gör, inte hur mycket skada han tar, det kan du säga sedan (använd något rimligt värde av skada, kanske ett medel, så om någon tar 1T6 skada på personen i fråga så tar han 3, eller vad dun nu vill) brukar väll funka bättre än helt system styrda jakter...