Svårt med rollspelsnamnen idag, tydligen. "Wilding Tales", heter spelet.DeBracy;n169496 said:The Wildings
http://gentlypress.com/wilding-tales/
Svårt med rollspelsnamnen idag, tydligen. "Wilding Tales", heter spelet.DeBracy;n169496 said:The Wildings
Det är därför Dancon är så eftertraktat: Man vet att alla där forumiter, det gäller sen bara att luska ut vem som är vem =)Lightshy;n169498 said:Av vad alla skriver låter det som att det största + är att träffa alla andra forumiter.
My bad som inte vet vem nån är utanför forumet!
Det var såklart bara ett listigt tricks för att slippa googla!Genesis;n169516 said:Svårt med rollspelsnamnen idag, tydligen. "Wilding Tales", heter spelet.
http://gentlypress.com/wilding-tales/
Om du vill ändra på det här i framtiden, rekommenderar jag att du går ner i indierummet på framtida gothcon och går fram till främsta person och frågar "är du en forumit?"Lightshy;n169498 said:Av vad alla skriver låter det som att det största + är att träffa alla andra forumiter.
My bad som inte vet vem nån är utanför forumet!
Nja, simplaste är nog att fråga någon av oss med arrangörs bricka vilka som är Forumiter så kan vi introducera dig för de forumiter som är närvarande.Lukas;n169525 said:Om du vill ändra på det här i framtiden, rekommenderar jag att du går ner i indierummet på framtida gothcon och går fram till främsta person och frågar "är du en forumit?"
Ingen av oss brukar vara elaka och vi alla blir glada över att träffa nya forumiter i köttrymnden
Aw, yiss och aw, yiss, resp.kloptok;n169540 said:Snyggast namnskylt: Xhakhal
Alfabetssoppa eller Kulf? Svårt! Men jag älskar 20-talsgrejen så det blir alfabetssoppa! Ja , jag vet – radikalt!
Det har varit prat om det, men det har inte blivit av.Lightshy;n169578 said:Nu vet inte jag om detta är gjort. Men hade det inte varit kul om vi som är med på forumet fixade en forum-knappnål med forumnamn och verkligt namn att använda på olika konvent och sammankomster?
Vicotnik;n169585 said:Det har varit prat om det, men det har inte blivit av.
Mycket troligt eftersom det är svårt att veta vilka som dyker upp samt att tryckar knappar kostar. Att trycka upp en knapp per person är troligtvis inte någon större kostnad, där emot lär man få trycka upp en ny knapp inför varje konvent eftersom folk kommer glöma sina knappar hemma.
Har personligen funderat på att skaffa en knapp-maskin för att kunna göra knappar på plats. Men då dessa kostar en del så är det inget jag har prioriterat att lägga mina pengar på. Där emot blir det lite liv föreningen wrnu och den börjar få upp en ekonomi så kan det mycket väl bli tal om att införskaffa en knapp-maskin till föreningen som man sen kan ha med sig ut på konvent.
Jag tycker förresten att det är EXTREMT orättvist att du fick det priset, när jag var den enda som bar sitt forumsnamn i T-Shirt form.Xhakhal;n169591 said:Jag hade snyggast namnskylt för att jag fick en sådan där plastficka på DanCon och bara skapade litet snyggt innehåll till den. Konkurrensen var inte hård.
Ja här har ju något brustit i rutinerna för det är ju korrekt att en namnskylt som samtidigt är en tröja är svårslaget. Jag lägger härmed officiellt till utmärkelsen "Bästa namnskyltströja" och ger den till gizmo. Viss konkurrens från Bunny, som dock missförstått och hade en namnskyltströja med sitt alias i verkligheten istället för sitt forumnick. Eftersom det här är ett ämne som verkar röra upp känslor vill jag också uppmärksamma fina namnskyltsinsatser från Hellzon och Nordnordostgänget.gizmo;n169615 said:Jag tycker förresten att det är EXTREMT orättvist att du fick det priset, när jag var den enda som bar sitt forumsnamn i T-Shirt form.
Huff.
gizmo;n169615 said:Jag tycker förresten att det är EXTREMT orättvist att du fick det priset, när jag var den enda som bar sitt forumsnamn i T-Shirt form.
Huff.
LordTengel heter jag. :grin: För övrigt instämmer jag helt i din sammanfattning av spelandet. Och Cathleen MacGee tycker fortfarande att din rollperson var sällskapets enda gentleman.Lukas;n169463 said:Min konventsrapport :
[- - -]
Så klockan 9 på lördagsmorgonen så var jag inbokad att spela western med Cissi, Marco, en oforumit och en som tydligen bara hängde på Eonforumet (jag minns tyvärr inte ditt nick). Jag gillade verkligen scenariot, men kände att vi var mycket för fokuserade på att klara uppdraget för min smak och hade gärna sätt mer rollspelande oss emellan, man jag var för trött och hungrig (borde ha ätit frukost) för att egentligen orka bidra så mycket själv,. Hur som helst så var det en mysig spelomgång.
[- - -]
Xhakhal;n169640 said:Jag var även mycket imponerad av Cissi, som hade CISSI på bröstet och GLOBAL MODERATOR på ryggen. I t-shirtform!
Det missade jag helt. In fact missade jag hela Cissi.Xhakhal;n169640 said:Jag var även mycket imponerad av Cissi, som hade CISSI på bröstet och GLOBAL MODERATOR på ryggen. I t-shirtform!