Pendragon
Swashbuckler
Re: Författaren till Ödlefolket kommenterar
Om platsen, som är i det här fallet, inte är vald av dig känns det som det faller på ditt ansvar att beskriva den på ett trovärdigt sätt. Om du från officiellt håll tilldelas en plats som inte stämmer överens med din vision, i det här fallet tropiska djungler, är det då inte lämpligare att du anpassar din vision?
Och nej. Jag anser inte att du anpassat den.
Och vad det gäler varma havsströmmar, såg har det inte nämnt ett jota om att några såna skulle bidra till klimatet, eller ens existera i närområdet. Mest troligt är att det varma klimatet skulle ge upphov till varma strömmar som värmde upp andra närliggande områden.
Och du vill att vi ska bete oss som vuxna?
Jag tror att det tåget har gått vid det här laget.
/Joel
Jag skulle gjort det tydligare att jag syftade på en medelhastighet som var overkill. En soldisk blir inte trött och verkar inte behöva tankas. Alltså kan den hålla konstant fart.Mitt motargument baserades på jämförelsen av just hastigheten vilket var vad du nämde i ditt ursprunliga inlägg. Du hävdade att 50m /runda var en overkillhastighet och det vidhåller jag fortfarande att det inte är då många varelser på naturlig väg kan färdas fortare.
Det var då för väl. Jag var orolig att ödlefolkets militärmakt hade en rörlighet motsvarande helikopterburna förband eller så.Angående hur många som kan transporteras på en soldisk kom tyvärr inte detta med i den nedbantade versionen av texten. Jag hade dock tänkt mig dem som enmansfordon vilket jag också vill minnas framkom i orginaltexten.
Inte dålig research så mycket som ingen research. Tänkte att det var lättare att fråga dig var det nämndes snarare än att lusläsa ett halvdussin moduler.Du är inget vidare på din research får jag lov o säga...ta o kolla in sidan 6 i Geografica Mundana eller varför inte sidan 6 i Fjärran riken.
Om platsen, som är i det här fallet, inte är vald av dig känns det som det faller på ditt ansvar att beskriva den på ett trovärdigt sätt. Om du från officiellt håll tilldelas en plats som inte stämmer överens med din vision, i det här fallet tropiska djungler, är det då inte lämpligare att du anpassar din vision?
Och nej. Jag anser inte att du anpassat den.
Det är helt sant. Kustklimat kyler ned somrarna (men håller värmen under vintrarna) vilket ger ett stabilt klimat. De rena vattenmassorna gör det svårt att värma upp ett par isolerade öar utan att hela Blå Havet påverkas. Det hade varit något mer trovärdigt om det hade varit en plats med inlandsklimat.Vilket inte heller var vad jag påstod. Du skrev dock att kustklimat tenderar att kyla ner vilket inte är helt sant vilket jag därför dementerade.
Och vad det gäler varma havsströmmar, såg har det inte nämnt ett jota om att några såna skulle bidra till klimatet, eller ens existera i närområdet. Mest troligt är att det varma klimatet skulle ge upphov till varma strömmar som värmde upp andra närliggande områden.
För all del, förklara din ståndpunkt i detta då.Nej, din tolkning angående mig i detta stämmer inte.
Jag har inte direkt kommit med några förslag på lösningar mer än lösa funderingar. Men visst, vill du ha idéer så kan jag säkert bistå. Helst hade jag dock gjort det för sisådär ett halvår sen så jag hade kunnat gnälla och skrika på dig innan saker och ting gick i tryck.Jag är inte särskilt förtjust i de lösningar du kommer med på problemet och du gillar inte mina.
Vi debatterar ett fiktivt klimat i en fiktiv värld bland ett fiktivt folk. Dessutom ägnar vi oss någorlunda regelbundet oss att låtsas att vi är hjältar och äventyrare i sagda fiktiva värld.Skall vi vara vuxna nog att nöja oss med att konstatera att det är så?
Och du vill att vi ska bete oss som vuxna?
Jag tror att det tåget har gått vid det här laget.
Att jag ogillar dig personligen är att ta i. Vi känner trots allt inte varandra. Däremot är jag rätt skeptisk till det mesta du skrivit till Eon (vilket har hunnit bli en del).Sebastian - som inte blev förvånad över att Pendragon sågade en text han skrivit då han, och hans spelgrupp, uppenbarligen verkar ogilla den undertecknade skribenten.
/Joel